رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: امسال صادرات فرش کشور نسبت به سال گذشته با 17 درصد افزایش همراه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید کارگر امروز در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم که در سالن بعثت برگزار شد، گفت: امسال صادرات فرش کشور نسبت به سال گذشته با 17 درصد افزایش همراه بود، اما این افزایش راضی کننده نیست اگرچه که یک روزنه امید است. 

حمید کارگر با اشاره به نقش فرش در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در شرایط فعلی که مسئله اقتصاد مقاومتی مطرح است، پرداختن به بحث تولید فرش اهمیت زیادی دارد، فرش دستباف یک تولید بومی است و این کالا در ارزآوری و اشتغال برای کشور نظیر ندارد.

وی ادامه داد: بحث فرش دستباف با مشکلات زیادی مواجه است، با این وجود امسال با وجود تمام مشکلات رشد صادرات فرش دستباف را شاهد بودیم و در هفت ماهه اول امسال 167 میلیون دلار فرش دستباف با وزن 2 هزار و 500 تن به 80 کشور صادر شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت:صادرات فرش از ایران به آمریکا از بهمن سال 94 آغاز شد در حالی که این بازار پنج سال بر روی صادرکنندگان فرش ایران بسته بود.

وی با اشاره به صادرات فرش ایران به آمریکا اظهار کرد: اکنون فرش‌های تجاری ارزان قیمت کشورمان به آمریکا صادر می‌شود، در زمینه صادرات فرش ایران روند رو به رشد را شاهد هستیم، اما نباید در این زمینه اسیر آمار و ارقام باشیم و فرش استان قم نیز باید به بازارهای جدید خارجی صادر شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.