رشت؛

شناسایی 109 کودک کار

109 کودک کار در گیلان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر کل بهزیستی گیلان با اعلام این خبر گفت : از دی ماه سال 93 تاکنون موضوع شناسایی کودکان کار را در برنامه‌ریزی قرار داده‌ایم و 109 نفر از این کودکان را شناسایی کرده‌ایم.

محمدرضا پارسی افزود: از این تعداد کودکان کار با خدمات و آموزش‌هایی که ارائه کردیم 12 نفر را از چرخه کار خارج کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون برای کودکان کار 325 کلاس آموزشی و 62 جلسه کلاس هنری برگزار کرده‌ایم گفت : برنامه‌های تفریحی و آموزشی نیز برای این کودکان برگزار کرده‌ایم.

مدیر کل بهزیستی گیلان کاهش نیازهای جامعه معلولان را هدف مهم بهزیستی عنوان کرد و یادآور شد: تمام امکانات و توانایی‌های سازمان بهزیستی استان را برای کنترل و برطرف کردن آسیب‌های موجود و کاهش نیازهای جامعه معلولان استان به‌کار گرفته‌ایم.

محمدرضا پارسی گفت: تاکنون 109 کودک کار در گیلان شناسایی و خدمات متعددی به آنها ارائه شده است.

محمدرضا پارسی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حوزه معلولیت و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند افزود : دولت خود را متعهد به ایجاد فرصت برابر برای افراد معلول و کم‌توان ذهنی می‌داند ضمن اینکه این افراد در میادین مختلف افتخارآفرینی می‌کنند.

وی گفت: افراد نابینایی در استان داریم که دانشجوی مقطع دکتری هستند و باید زمینه‌های رشد بیشتر آنها فراهم شود.

مدیر کل بهزیستی گیلان مناسب بودن فضای شهری برای حضور و فعالیت افراد معلول و ارائه خدمات بهتر به آنها را مهم دانست و ادامه داد: توان مالی سازمان بسیار اندک است و نمی‌توانیم برای رفع مشکلات جامعه معلولان تنها منتظر اقدام‌های دولتی باشیم.

محمدرضا پارسی با اشاره به اینکه سرای محلات رشت از ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه خدمات اجتماعی به جامعه معلولان و زیرپوشش سازمان بهزیستی برخوردار است، افزود: امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر اثربخشی بیشتری برای برطرف کردن مشکلات معلولان داشته باشیم .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.