گیلان؛

دیدار جمعی از معلولان گیلان با استاندار در روز جهانی معلولان

به مناسبت سوم دسامبر 13 آذر - روز جهانی معلولان، جمعی از معلولان و اعضای انجمن های مردم نهاد حامی معلولان امروز با استاندار گیلان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

استاندار گیلان در این نشست با بیان اینکه معلولان از توانایی های بالقوه فراوانی برخوردارهستند گفت : باید با برنامه ریزی و فراهم آوردن امکانات زمینه شکوفایی این قشر را فراهم کنیم.

محمد علی نجفی با انتقاد از کمبودها و مشکلات پیش روی معلولان و کم توجهی به حل آن افزود : بیکاری و مناسب نبودن ساخت اماکن عمومی به ویژه معابر برای آمد و شد معلولان از مهمترین مشکلات این قشر از جامعه است که باید همه مسئولان برای رفع این دغدغه ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای قانون جامع معلولیت عزم جدی دارد گفت: همه فرمانداران و مسئولان شهری نسبت به اجرای دقیق این قانون موظف هستند.

استاندار گیلان همچنین از صدا و سیمای مرکز گیلان به دلیل راه اندازی اخبار ناشنوایان تقدیرکرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان هم دراین نشست با بیان اینکه بیش از45 هزار معلول جسمی حرکتی و ذهنی استان مددجوی بهزیستی هستند گفت : تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان و تعامل مدیران اجرایی با بهزیستی برای رفع مشکلات جامعه معلولیت گیلان موثر است.

تقدیراز جمعی از معلولان فعال گیلان هم پایان بخش این نشست بود.

استاندار گیلان همچنین امروز از مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن زنان و نمایشگاه دست ساخته های معلولان در خمام بازدید کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.