رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش علمی کرمان و نظم و امنیت در این استان گفت: اندیشکده نظم و امنیت نخستین بار در کرمان راه اندازی می شود .

راه اندازی اندیشکده نظم و امنیت در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، کوروش احمدیوسفی امروز در نشست با خبرنگاران افزود: در برگزاری این همایش درصدد ایجاد فرایندی برای جذب افراد صاحبنظر برای ارائه داده های دانشی در حوزه نظم و امنیت هستیم .

وی با بیان اینکه اندیشکده نظم و امنیت، ساختار مردمی و رویکرد دانشی دارد اظهار کرد: در این اندیشکده بنا داریم صاحبنظران در ایجاد جلسات اندیشه ورزی تخصصی مشارکت و یافته های دانشی خود را عرضه کنند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان این که یکی از بخش های اندیشکده نظم و امنیت حوزه اصحاب رسانه است گفت: خبرنگاران اندیشه یار نظم و امنیت می شوند زیرا در زمینه مسئله شناسی و پژوهشی ریزبین و دقیق هستند .

وی افزود: اصحاب رسانه که تمایل دارند به عنوان اندیشه یار نظم و امنیت در حوزه پلیس کمک کنند با ارائه رزومه کاری خود به دفتر تحقیقات نیروی انتظامی مراجعه کنند.

احمدیوسفی گفت: 50 نفر از اساتید دانشگاه و دانشیاران در اندیشکده نظم و امنیت پلیس کرمان حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: حوزه دانشی پلیس از سال 87 فعالیت خود را در استان ها در 2 محور جغرافیای استان و حوزه های ملی آغاز کرده است و پلیس کرمان در حوزه های ملی عبور و مرور نظم و امنیت، حوادث غیرمترقبه و نظم و امنیت طی سال های گذشته و هم اکنون کار امنیتی انجام داده است.

وی اظهار کرد: فعالیت های پژوهشی پلیس کرمان با بررسی های انجام شده در بخش جغرافیای استان کرمان نیز منحصر به فرد است و ساختار هدفمندی دارد و نتایج همه فعالیت ها تبدیل به دستور می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه چند طرح مهم در راستای یافته های دانشی در دستور کار پلیس کرمان قرار دارد گفت: کار پژوهشی و دانشی این طرح ها براساس تدبیر فرمانده انتظامی این استان تبدیل به سند شده و شیوه نامه برخی از آنها در حال نگارش است.

وی تصریح کرد : برخی از این طرح ها به صورت پایلوت در برخی از مناطق شهر کرمان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح هایی نیز در بخش پژوهش پلیس کرمان تبدیل به سند شده و در یکی 2 هفته آینده در شهر کرمان به صورت پایلوت اجرا می شود گفت: طرح اجتماعی کردن نظم و امنیت یکی از این طرح هاست.

احمدیوسفی به دلایل بروز جرم در جامعه اشاره و تصریح کرد: در رفتار مجرمانه علل مختلف بین بخشی وجود دارد و بر این اساس طرح اجتماعی کردن نظم و امنیت در روستاهای استان کرمان به مرحله اجرا در آمده است .

وی گفت: شناسایی معضلات و مشکلاتی که موجب جرم می شود و مطالبه گری از دستگاه ها برای کاهش و از بین بردن دلایل بروز جرم از جمله دلایل اجرای طرح اجتماعی کردن نظم و امنیت در جامعه است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح دیده بان حقوق همسایه بزودی در استان کرمان گفت: شیوه نامه اجرای این طرح در دست تدوین است.

وی افزود: 9 نفر از افراد مورد اعتماد و علاقمند هر محله معضلات و مشکلات محله های را شناسایی و بعد از سازمان ها مطالبه گری کنند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه پیشگیری وضعی در استان کرمان خیلی مورد توجه قرار نگرفته است گفت : باید در زمینه مسائل امنیتی پیشگیری وضعی را با توجه به شرایط و معضلات مناطق در نظر و شرایطی را به کار بگیریم که شرایط وقوع جرم را تسهیل نشود.

وی افزود: این طرح از اول ماه آینده در حوزه کلانتری 19 شهر کرمان در شهرک شهید ایرانمش به صورت پایلوت به مرحله اجرا در خواهد آمد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار