رئیس سازمان محیط زیست خبر داد

معاینه فنی موتورخانه های منازل مسکونی اجباری می شود

رئیس سازمان محیط زیست از اجباری شدن معاینه فنی موتورخانه های منازل مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار در اینستاگرام خود نوشت: «موتورخانه ها و سیستم های گرمایشی شهرهای بزرگ» در زمستان از منابع آلاینده هوا به شمار می روند.

در حال حاضر ممیزی، معاینه فنی و استانداردسازی موتورخانه های ساختمان های دولتی و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها اجباری است و به زودی معاینه فنی موتورخانه های ساختمان‌ها و مراکز تجاری و مسکونی نیز اجباری خواهد شد.

در شهری مثل تهران حدود دو میلیون واحد وجود دارد که دارای سیستم های گرمایشی هستند و با تهویه آن‌ها حجم عظیمی از آلاینده در فضای شهر تخلیه می شود.

در این شرایط، کنترل درجه دما به نحوی که تفاوت زمستان و تابستان در داخل خانه ها احساس شود و هر از گاه ناچار نشویم پنجره ها را باز کنیم، یک مسئولیت اجتماعی مهم و یک اقدام ارزشمند برای سلامت خودمان است.

به همین دلیل دوباره هموطنانم را به "چالش هجده درجه" دعوت می کنم تا با کنترل درجه حرارت محل سکونت و کار خود بتوانیم به کاهش آلاینده ها کمک کنیم و نقشی هم در مقابله با تغییر اقلیم داشته باشیم.

بی تردید در کنار اقدامات اجرایی، فرهنگسازی برای تغییر وضعیت محیط زیست و بر عهده گرفتن مسئولیت های فردی هر یک از آحاد جامعه، حیاتی و انکارناپذیر است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار