350 هزار تن از ضایعات محصولات کشاورزی در فارس فرآوری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادقی مدیر صنایع کشاورزی استان فارس گفت: سالانه 30 درصد از محصولات کشاورزی استان فارس به ضایعات تبدیل و از چرخه تولید و استفاده خارج می شود و این ضایعات گاهی به علت کیفیت پایین روی دست تولید کننده ها می ماند و گاهی نیز به علت نبود بازار فروش و صادرات خراب می شود و به کشاورزان ضرر اقتصادی می رساند.  
بیان کرد: تاکنون با راه اندازی 542 واحد فرآوری بالغ بر 350 هزار تن از این ضایعات فرآوری شده که در قالب محصولات با کیفیت به بازار مصرف و صادرات راه یافته و بیش از 240 واحد تبدیلی تکمیلی به صنایع فارس در آینده ای نزدیک اضافه خواهد شد .
وی با بیان اینکه  تلاش می کنیم در این واحد ها با بکارگیری دستگاه ها و تکنولوژی های بروز دنیا، میزان ضایعات را به صفر برسانیم اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده، اشتغال، درآمد های ارزی، استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی و جلوگیری از اتلاف و ضایع شدن محصولات از ویژگی های صنایع تبدیلی است .
 مدیر صنایع کشاورزی فارس گقت: فارس قطب تولید محصولات باغی، زراعی و کشاورزی در کشور است و سالانه 8 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که تاکنون در بخش های مختلفی، صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شده است اما هنوز هم در ایجاد واحدهای انجماد سریع با مشکل مواجه هستیم.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.