مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تحصیل یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز استثنایی این استان در 20مدرسه استثنائی مستقل در سطح استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان دربازدید از مراکز آموزشی استثنایی امیدنجات وبشارت شهرستان سمنان ضمن تبریک هفته جهانی معلولان افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه آموزش و پرورش میزان اهمیتی است که کشورها به آموزش و پرورش دانش آموزان دارای نیازهای ویژه خود می‌دهند.

وی با اشاره به سختی کار در مدارس استثنایی، اظهارکرد: در آموزش به این دانش آموزان که کار هنرمندانه وسختی است  باید به تفاوت‌های فردی و توانمندی‌های دانش‌آموزان توجه شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان تصریح کرد: بالغ بر 300 نفر نیروی متخصص در این حوزه فعالیت دارند که از این تعداد 36 نفر نیروهای متخصص توانبخشی هستند که در خدمت رسانی به این گروه از دانش آموزان در مدارس خاص فعالیت می کنند.

محمدرضا جهان از تحصیل یک هزار و200 دانش‌آموز استثنایی استان خبر داد و افزود: 20 مرکز آموزشی مستقل ویژه دانش موزان  بانیازهای ویژه استان  وهمچنین 2 کلاس استثنایی درمدارس عادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه معلمان ومربیان دانش آموزان با نیازهای ویژه سخت ترین وپیچیده ترین کار تعلیم وتربیت را انجام می دهنداظهارکرد: حضور عاشقانه در بین دانش‌آموزان استثنایی و کار عاشقانه با آن‌ها سبب می‌شود به نتیجه لازم برسیم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان با توجه به دشواری و ارزشمند بودن کار و فعالیت در حوزه آموزش و پرورش استثنایی نگاه ویژه به کودکان و دانش آموزان با نیازهای خاص را از کلیه مسئولان خواستار شد.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.