مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به خرید ماهی به شکل فله‌ای هشدار داد.

مردم ماهی فله‌ای نخرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد کاظم‌زاده اظهار داشت: به مردم توصیه می‌شود ماهی‎هایی را خریداری کنند که دارای بسته‎بندی مناسب کارخانه‎ای با شناسه و برچسب درج تاریخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد.

وی افزود: برخی فروشندگان دوره‌گرد، در کنار خیابان‌ها و معابر عمومی در چرخ‎های دستی و وانت‎های یخچال‏‌دار، ماهی عرضه می‎کنند که مردم باید در خرید این محصول دقت لازم را داشته باشند.

کاظم زاده اضافه کرد: البته نحوه برخورد با تخلف‎ این فروشندگان سیار بر عهده دامپزشکی است؛ اما به لحاظ بهداشتی توصیه می‎شود مردم بدون اطلاع دقیق از نحوه تهیه و نگهداری ماهی‌ها نسبت به خرید اقدام نکنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: بهتر است مردم ماهی‎هایی را خریداری کنند که دارای بسته‎بندی مناسب کارخانه‎ای با شناسه و برچسب درج تاریخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد.

کاظم‎زاده بهترین جایگاه برای خرید ماهی را مراکز رسمی مورد تأیید نهادهای نظارتی دانست و گفت: فروشگاه‎های مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی برای خرید محصولات دریایی پیشنهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محصولات شیلاتی مانند ماهی در مقایسه با سایر مواد پروتئینی از حساسیت بیشتری در برابر بیماری‌های ویروسی و میکروبی برخوردار اسن، ضمن اینکه نگهداری آنها نیاز به دمای انجماد استاندارد دارد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: توزیع این محصولات در شرایط غیربهداشتی به طور قطع ناقل بیماری‏‌های مختلف به مصرف‎کننده است و توصیه می‏‌شود مردم از خرید ماهی و سایر محصولات شیلات از دست‌فروشان خودداری کنند.

انتهای پیام/ د


برچسب ها: همدان ، ماهی فله ای ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.