مدیرکل شیلات همدان از تولید پنج هزار و 300 تن ماهی خوراکی در استان خبر داد.

تولید پنج هزار و 300 تن ماهی خوراکی در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی دولو اظهار داشت: هفت مرکز تولید بچه ماهی در استان همدان فعال است که 27 میلیون و 240 هزار قطعه تخم چشم زده در این مراکز تولید شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی تولید ماهی خوراکی در استان پنج هزار و 300 تن است، افزود: 753 واحد فعال تولید ماهی سردآبی قزل آلا و گرم آبی کپور در استان همدان فعال است.

دولو با بیان اینکه در سال جاری 9 میلیون بچه ماهی قزل آلا در مزارع و استخرهای پرورش ماهی استان رها سازی شده است، افزود: 28 فقره پروانه مشاغل خانگی در تولید ماهی های زینتی و خوراکی در سال جاری نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در سال های گذشته در استان همدان رشد قابل توجهی داشته است افزود: سرانه مصرف در استان همدان هفت کیلوگرم است که این رقم در متوسط کشوری حدود 9.2 کیلوگرم است.

مدیرکل شیلات همدان ادامه داد: افزایش تعداد مراکز پرورش ماهی، در دسترس بودن ماهی تازه، قیمت مناسب و برگزاری دوره های آموزشی موجب شده تا حدودی سرانه مصرف آبزیان در استان افزایش یابد.

دولو ادامه داد: در راستای افزایش مصرف آبزیان و قرارگیری در سبد خانوار در سال جاری یک هزار و 750 نفر روز آموزش آشنایی با روش های طبخ آبزیان در 75 دوره در سطح استان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: همچنین 500 نفر آموزش برای جذب سرمایه گذار و آشنایی با آبزی پروری در استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.