رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از فعالیت 750 شرکت تجاری در بخش صادرات کالا در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: 750 شرکت تجاری در کشور فعال هستند که هر کدام صادرات بالای 10 میلیون دلار کالا انجام می دهند.

مجتبی خسروتاج افزود: وجود این تعداد شرکت و بنگاه تجاری در ایران در حالیست که در آلمان یک هزار شرکت و در اتریش 50 هزار شرکت و بنگاه صادراتی وجود دارد.

وی، ورود بنگاه‌ های تجاری کشور به سطوح بین‌المللی را نیازمند برنامه ریزی و کار جدی دانست.

خسروتاج، رقابتی نبودن شرکت های تجاری را از معضلات صادرات کشور بیان و اضافه کرد: هر استان برای رقابتی شدن در عرصه بین الملل باید برای کالا و خدمات خود هویت ایجاد کند.

وی گفت: تعیین هویت برای استان ها بر اساس یک ویژگی خاص مانند گردشگری، توریسم مذهبی، آبزی پروری، فولاد و محصولات کشاورزی می تواند برنامه ها، اهداف و چشم انداز توسعه ای هر استان را جهت دار کند.

معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت با اشاره به لزوم ساماندهی نوع کالا و خدمات در بخش تجارت کشور اضافه کرد: در حال حاضر تجارت جهانی پویا و متحول شده و نوع کالا و رشته های صادراتی دائم در حال تغییر و تحول است.

خسروتاج در پایان تراز تجاری صادرات کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون، صادرات کالا از کشور، پنج و 7 دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، نشست خبری و حضور در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.