مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در بحث وقف باید گفتمان سازی انجام شود و این کار سنت حسنه ای است که باید احیا شود.

وقف نیازمند گفتمان سازی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی با گرامیداشت دهه وقف افزود: در بحث وقف باید گفتمان سازی انجام شود و این کار سنت حسنه ای است که باید احیا شود.

وی ادامه داد: برای احیای این سنت الهی استفاده از سیستم های اطلاع رسانی به ویژه سیستم های نوین باید مورد استفاده قرار گیرد.

عبادی با تاکید بر اینکه وقف از موثرترین کارهاست که برای احیای ارزش ها و سنت های بزرگان و سیره ی ائمه معصومین و روش الهی و رسیدن به کمال لازم است گفت: برای پیاده سازی فرهنگ وقف در جامعه، گفتمان سازی فرهنگی لازم است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه وقف یه حرکت فرهنگی در رفتار اجتماعی است که نظام اسلامی را قوی و احیا میکند گفت: هرچقدر بتوانیم از رسانه های مکتوب و صداوسیما و... برای اطلاع رسانی مردم در این امر خداپسندانه استفاده کنیم مردم بیشتر رغبت خواهند تا در بحث وقف شرکت کنند.

وی بیان کرد: موضوع وقف نیز در بحث اقتصادی با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» می تواند تاثیرگذار باشد باید برای این امر نیز گفتمان سازی صورت گیرد.

عبادی با بیان اینکه خوشبختانه در سالهای اخیر اداره کل اوقاف و امور خیریه و ساختار شهرستانی این اداره تقویت شده است افزود: اداره اوقاف و امور خیریه در این سالها جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و اشائه بیشتر این سنت الهی بستگی به تلاش مسئولین و اطلاع رسانی به آحاد جامعه دارد.

وی گفت: با هدف گذاری بهتر می توان این مطلوب را تبدیل به یک فرهنگ ایده آل کرد.

انتهای پیام/ غ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار