مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور، نماز را یکی از بهترین نسخه‌های درمان مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مسعود دریس  اظهار کرد: نماز به مثابه احتراق و جوشش درونی انسان است که آدمی را به حرکت و تکاپو وا می دارد.

دریس با تاکید بر اینکه نماز تمامی صفات نکوهیده را در آدمی از بین می‌برد، ادامه داد: هرچه نماز خواندن با خشوع و حضور قلب بیشتری همراه باشد، اثرات بیشتری بر آدمی بر جای خواهد گذاشت.

 مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه نماز تنها وسیله‌ای است که زندگی انسان‌ها را سامان می دهد، اظهار کرد: منابع دینی و عقلی برای انسان‌ چهار نوع ارتباط تعریف کرده‌اند که ارتباط با خدا در درجه اول این ارتباطات است که خدشه وارد شدن به این ارتباط می‌تواند در سایر ارتباطات انسان که شامل ارتباط با خود، دیگران و هستی است، خدشه وارد کند.

 دریس افزود: با نگاهی به جامعه جهانی ارتباط نوع اول که ارتباط با خداوند است به شدت آسیب دیده و مقابله با این مهم نیاز به اهتمام خاصی دارد که به نظر می‌رسد این ارتباط با خدا در سایه نماز خواندن به بهترین شکل آن محقق خواهد شد.

مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه دشمنان برای ضربه زدن به نظام روی اعتقادات ما کار می‌کنند، تاکید کرد: ایجاد شبهه در نماز خواندن یکی از برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به دین است که این موضوع را به طور ویژه بین جوانترها دنبال کرده و به دنبال دور کردن آنها از نماز هستند.

وی در ادامه از نماز به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: این نسخه درکنار نسخه‌های روانشناسان و جامعه‌شناسان خواهد توانست میزان بروز آسیب های اجتماعی را در جامعه به حداقل برساند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.