نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز صدای دنیا از عدم معنویت در آمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت‌الله مصطفی علما گفت: کار کردن روی نماز و تعمیق آن در جامعه می‌تواند نقش مهمی در تربیت انسانهای متعالی داشته باشد.

آیت‌الله علما  افزود: باید نماز در ادارات و مدارس و دیگر نهادها و ارگانها و در بین اقشار مختلف مردم بگونه‌ای معرفی شود که  نقش بازدارنده آن در بروز آسیب‌های اجتماعی برجسته شود.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را به نماز خواندن تشویق و ترغیب کرد، اظهار کرد: از این طریق خواهیم توانست نسل جوان را از مشکلات اجتماعی، اخلاقی و... که امروز در پی حضور نوجوانان و جوانان در فضاهای مجازی بوجود آمده، نجات دهیم.

آیت‌الله علما سپس با تاکید بر اینکه امروز صدای دنیا از عدم معنویت در آمده است، افزود: دنیا از بی‌معنویتی رنج می‌برد و گواه این مدعا را می‌توان در رقابت بین کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا و در مناظره‌های انتخاباتی آنها دید.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر اهمیت اقامه نماز گفت: در دین مبین اسلام به هیچ عبادتی به اندازه نماز توجه نشده که این نشان از سر و رمز و رازهای نهفته در این عبادت دارد.

وی تمام نماز را دعوت به سلامت فردی، اجتماعی و خانوادگی عنوان کرد و افزود: تمام گرفتاریهای آدمی از غفلت است و نماز او را از غفلت باز می‌دارد.

آیت‌الله علما  جوهره نماز را مبارزه با غفلت برشمرد و تاکید کرد: همه مفاسد ریشه در غفلت آدمی دارند.

آیت الله علما سر و راز عبادت را متذکر شدن و بیداری عنوان کرد و ادامه داد: یکی از ابعاد نماز این است که ما را از غفلت بیرون آورده و به آدمی حالت بیداری و حضور می‌دهد.

 امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه یاد خدا انسان را حفظ می‌کند، ادامه داد: در نماز هزاران نکته و مسئله نهفته است.

آیت‌الله علما  نماز به عنوان ستون فقرات دین یاد کرد و افزود: نماز اساس اسلام و انسان سازی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.