قدم به قدم با همسفران خورشید + تصاویر

امدادگران پرتلاش در قالب طرح همسفران خورشید به زائرین امام رئوف خدمت رسانی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید مجتبی احمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با اشاره به طرح همسفران خورشید در خراسان رضوی اظهار داشت : امسال بیش از 320 هزار نفر محب کوی امام رضا (ع) در ایام 28 صفر و شهادت علی بن موسی الرضا (ع) با پای پیاده و طی صدها کیلومتر راه در حرم امام رئوف حضور یافتند. 

وی افزود : جمعیت هلال احمر استان خراسان بزرگ اولین بار در 18 سال پیش امدادگران داوطلب عاشق خدمت به زائرین را در مسیر راه های ورودی شهر مشهد ساماندهی کرد .

قدم به قدم با همسفران خورشید

احمدی گفت : در 10 سال اخیر با همت امدادگران و داوطلبان و مسئولین جمعیت استان ، این خدمت رسانی با ساماندهی بهتر و موثرتری انجام شد و همه ساله امدادگران و نجاتگران با استقرار خودروهای امدادی در مسیر حرکت زائران ، خدمات خود را ارائه می دهند .

وی بیان داشت : همچنین این طرح در 5 سال اخیر ( 2 سال به عنوان مهر رضوان و 3 سال با عنوان همسفران خورشید ) در سطح استان و زیر نظر سازمان امداد و نجات کشور و با همکاری سایر استان ها در مسیر کاروان های پیاده رضوی اجرا شد. 

احمدی خاطر نشان کرد : مدت اجرای طرح همسفران خورشید در سال جاری از 21 ماه صفر برابر با 1 آذر ماه 1395 آغاز شده و تا تاریخ 11 آذر ماه برابر با اول ربیع الاول به طول می انجامد .

قدم به قدم با همسفران خورشید

وی گفت : تعداد 61 دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ، 17 دستگاه خودرو نجات ، 34 دستگاه خودرو کمک دار سبک ، 17 دستگاه خودرو کمک دار سنگین 2 دستگاه خودرو ارتباطات ، 7 دستگاه خودرو جابجایی نیرو و 2 فروند بالگرد تا پایان طرح در اختیار زائرین قرار دارد.

احمدی تصریح کرد : با توجه به هشدارهای هواشناسی و ورود سامانه هوای سرد به استان در ایام طرح ، 15 هزار تخته پتو و یک هزار تخته موکت برای زائران آماده سازی شده و همچنین بیش از 1000 نیروی عملیاتی در حالت آماده باش قرارا دارند.

انتهای پیام /ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.