این بیماری پوستی چشمتان را هدف می گیرد

یک متخصص پوست گفت: درصورتی که فرد مبتلا به زونا دچار درگیری عصب چشم شده باشد، باید فرد در اسرع وقت تحت نظر پزشک متخصص بستری شود.

خلیل فارسی نژاد متخصص پوست در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: زونا یکی از بیماری های رایج بین سالمندان است که استرس و فشار روحی با ایجاد آن رابطه مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه زونا مرحله دوم آبله مرغان است، اظهار داشت: فردی که در کودکی آبله مرغان می گیرد که ویروس آن به صورت نهفته در بدن وی باقی مانده است و در اثر استرس، جراحی، ضربه، فشار، بی خوابی و به طور کلی کارهایی که موجب کاهش آرامش فرد می شوند، موجب فعال شدن ویروس زونا در بدن فرد می شود.

فارسی نژاد بیان کرد: ویروس زونا مانند تبخال است با این تفاوت که، تبخال در یک نقطه از بدن ایجاد شده اما زونا در یک منطقه و یک طرف بدن نمایان می شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: اصلی ترین عامل برای پیشگیری از ابتلای فرد سالمند به ویروس زونا حفظ آرامش است که دوری از شرایط استرس زا و مهیج برای افراد ضرورت دارد. 

وی عنوان کرد: درصورتی که فرد مبتلا به زونا دچار درگیری عصب چشم شده باشد، باید فورا تحت نظر پزشک متخصص بستری شود، زیرا ممکن است این درگیری موجب آسیب به عصب چشم و گوش وی شود.

فارسی نژاد یادآور شد: اگر فرد مبتلا به زونا در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند بیماری وی به آسانی قابل درمان و با مصرف دارو کنترل می شود ولی اگر این مراجعه با تاخیر صورت گیرد، موجب ایجاد آسیب جدی به فرد می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار