اردبیل؛

بهره مندی مددجویان اردبیلی از ۳۳ میلیارد ریال کمکهای خیران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال مددجویان استان اردبیل از ۳۳ میلیارد ریال کمکها و مساعدتهای خیران بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صفر توحیدی در جلسه بررسی میزان کمکهای مردمی به مددجویان کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت: امسال خیران بیش از 33 میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل کمک و مساعدت کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: مراکز نیکوکاری نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند که با استفاده از ظرفیت 25 مرکز نیکوکاری تلاش داریم گام‌های موثرتری را برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر برداریم.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده 24 درصد از کل مساعدت‌ 137 میلیارد ریالی خیران امسال متعلق به مراکز نیکوکاری است که درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت این مراکز بتوانیم تمامی مسائل و مشکلات اقشار آسیب‌پذیر را برطرف کنیم.

توحیدی با بیان اینکه کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است، افزود: در سال 94، خیران بیش از 28 میلیارد ریال به این مراکز مساعدت کرده‌ بودند که شاهد افزایش این کمکها در سال 95 هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه نیکوکاران نزدیک به 9 میلیارد ریال در قالب «طرح احسان حسینی» به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، بیان کرد: این طرح به منظور تقویت و تبیین فرهنگ احسان، ساماندهی نذورات مردمی و اطعام و دستگیری از نیازمندان در ایام سوگواری محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مراکز نیکوکاری، دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که می‌توان در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلامی در جامعه از این مراکز بهره‌مند شد و هدف از راه‌اندازی این مراکز نیز توسعه مسعدتها و کمکهای خیران است

توحیدی گفت: یکی از اهداف مهم کمیته امداد در توسعه مراکز نیکوکاری تقویت همبستگی اجتماعی، گسترش ارتباطات بین اهالی محل و حفظ عزت نفس و کرامت انسانی افراد نیازمند است که تاکنون گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.