پیکر ایثارگر اردبیلی برای اهدای عضو به تهران اعزام شد

پیکر دومین ایثارگر از استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ جهت اهدای عضو به تهران اعزام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل گفت: زنده‌یاد گلی حمیدیان، ۶۱ ساله، اهل و ساکن شهرستان اردبیل است که به دنبال خونریزی مغزی در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

دکتر رامین نسیمی دوست افزود: پیکر این مرحوم با مشاهده علایم مرگ مغزی پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتور‌های واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با رضایت خانواده برای جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

استان اردبیل در پنج سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

چند ماه پیش دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با ارسال تقدیرنامه‌ای، رشد و توسعه پیوند اعضا از موارد مرگ مغزی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم، اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور خوانده و استان اردبیل را در این امر پیشتاز اعلام کرد.

به گفته وی، شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جامعه (پی. ام. پی) در استان اردبیل طی ۶ ماه اول سال گذشته و سال جاری از ۱۱.۶ به ۲۱.۴۹ افزایش یافته و این استان در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

وی این افتخار و اقتدار را مدیون فعالیت‌های پیگیر و مستمر به همراه روحیه تلاشگر و جهادی گسترده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و نتیجه دانش، تخصص و حمایت‌های ارزنده خادمان سلامت و بهداشت استان در ارتقای فرهنگ اهدای عضو دانست.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از زحمات و پشتکار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تیم اجرایی در واحد شناسایی و فراهم‌آوری این دانشگاه افزود: نتایج این زحمات و فعالیت‌ها را می‌توان در رویش زندگی در کالبد رنجور بیمارانی مشاهده کرد که پس از دوران مشقت‌بار، زندگی دوباره یافته و در آرامش نفس‌های آسوده و باطراوت را تجربه می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.