توزیع یک‌هزار دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر استان اردبیل

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گفت: یک هزار دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر استان توزیع می‌شود.

حاتم طهماس‌پور گفت: امسال با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم، هم در حوزه قشلاقات شاهد ترسالی بودیم و هم مناطق وضعیت خوبی دارد، اما مناطق ییلاقی هنوز از نظر فنولوژی گیاهی و شرایط اقلیمی آمادگی چرا ندارد و لازم است عشایر در موعد مقرر کوچ خود را آغاز کنند.
مدیر کل امور عشایر استان اردبیل افزود: برای بازگشایی مسیر‌ها و راه‌های ارتباطی عشایر اواخر سال گذشته پیمانکار تعیین شد که با این پیمانکار با استعداد سه دستگاه ماشین آلات راهسازی در مناطق ییلاقی فعال است. علاوه بر این یک دستگاه گریدر هم از ماه آینده وارد ناوگان خواهد شد تا عشایر استان در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.
به گفته او، همچنین برای تامین آرد مورد نیاز عشایر جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و مقرر گردید ۵۰ تن به سهیمه آرد عشایر استان اضافه شود.
طهماس‌پور یکی ازمشکلات عمده عشایر به ویژه در مناطق ییلاقی را تامین روشنایی ذکر کرد و گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه وبویراحمد، مقرر شد ۲۳۰ هزار پنل ظرف سه سال تولید و بین عشایر توزیع شود که سهم امسال عشایر استان اردبیل یکهزار دستگاه است و به محض اینکه در اختیار ما قرار بگیرد بین عشایر توزیع خواهد شد تا عشایر استان از نظر نیرو رسانی مشکلی نداشته باشند.
او همچنین در خصوص تامین آب پایدار عشایر استان هم افزود: اغلب مجتمع‌های آبرسانی استان بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برنامه امسال ما اجرای شبکه داخلی است و اگر تامین اعتبار شود، شبکه داخلی ۳۴ قشلاق استان اجرا و عشایر استان از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: امسال همچنین برای شن ریزی ۴۰ کیلومتر از راه‌های عشایری برنامه ریزی شده است که با اجرای آن تردد عشایر تسهیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار