اردبیل؛

ایجاد یک هزار و 800 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: درصدد هستیم با همکاری بانکهای عامل ۱۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان استان اردبیل فراهم کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز زلالی در جلسه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌های انجام شده درصدد هستیم با همراهی بیش از پیش بانک‌های عامل، تا پایان امسال یک هزار و 800 فرصت شغلی جدید را برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه توانمندسازی و خروج خانواده‌های نیازمند از چرخه حمایتی یکی از رویکردهای اساسی کمیته امداد محسوب می‌شود، از سال 74 تاکنون با اجرای طرح‌های خوداشتغالی و آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل به تعداد 13 هزار و 550 نفر مددجو به مرحله خودکفایی رسیده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، خانوارهای مستعد شناسایی شده و از طریق مهارت‌آموزی و نیز تقویت برنامه‌های آموزشی نسبت به ایجاد اشتغال مولد ترغیب و تشویق می‌شوند.

زلالی با بیان اینکه از سال 74 تاکنون بیش از 13 هزار و 550 خانوار تحت حمایت کمیته امداد با اجرای طرح‌های خوداشتغالی به خودکفایی رسیده‌اند، بیان کرد: در دو دهه اخیر بیش از 38 هزار و 200 طرح اشتغال‌زا را در استان اجرا کرده‌ایم که در سایه اجرای آنها بیش از 13 هزار و 550 خانوار به توانمندی رسیده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه حفظ عزت، کرامت و استقلال خانواده‌های تحت حمایت و تامین منابع مالی آنها برای امدادگران این نهاد بسیار مهم است، اظهار کرد: امسال به 720 نفر از مددجویان بیش از 83 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده و 4 هزار و 400 نفر نیز در قالب نظام مهارتی و فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های لازم تخصصی بهره‌مند شده و فرصت اشتغال برای آنها ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.