مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اعلام کرد : مبلغین اوقاف خدمات فرهنگی و مذهبی را به زوار اربعین ارائه کردند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت‌الاسلام حسن شهیدی گفت : سازمان اوقاف همانند سال گذشته در یک سطح گسترده‌ای در شهر مهران و در مرز مهران از زائرین پذیرایی به عمل آورد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود : امسال با حضور تعدادی از ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها که نزدیک به 10 استان بودند در مرز مهران مستقر و از زوار پذیرایی کردند.
 
وی ادامه داد: این ادارات با حضور خود و از محل موقوفات مرتبط با حضرت سیدالشهداء(ع) با راه‌اندازی موکب‌های مختلف در پذیرایی از زوار در ایام قبل از اربعین و بعد از اربعین به مدت 10 روز تلاش کردند.
 
شهیدی اضافه کرد: در بحث اعزام مبلغ نیز پنج روز قبل از اربعین و تا پنج روز بعد از اربعین در مناطق مختلف از جمله مرز مهران مستقر و به زوار خدمات مختلفی ارائه کردند.
 
شهیدی تصریح کرد: مبلغین در ایام اربعین در موکب‌ها و در اماکنی که برای استراحت و اسکان زائرین پیش‌بینی شده بود مستقر شده و در زمینه‌های اقامه نماز جماعت، راهنمایی زوار، برگزاری زیارت عاشورا و ... تلاش کردند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: همچنین مبلغین اعزامی در خصوص نحوه زیارت، پاسخ به سؤالات شرعی و همچنین فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و مذهبی تلاش کردند.
 
وی ادامه داد: در بحث اسکان زائرین و پذیرایی زائرین در بقاع متبرکه که در مسیر عتبات عالیات بودند نیز از شهر ایوان که امامزاده سیدعبدلله(ع) تا شهر ایلام و مساجد، حسینیه و تکایای در نظر گرفته شد.
 
شهیدی اضافه کرد: در بخش صالح‌آباد و شهر مهران و همچنین شهرستان‌های که در مسیر عتبات بودند از حوزه جنوب و حوزه شرق استان تا غرب و مسیری که زوار وارد استان می‌شدند فعالیت‌هایی انجام شد.
 
شهیدی تصریح کرد: در مسیر مهران نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بقاع آمادگی لازم را برای اسکان و پذیرایی از زائرین داشتند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: اداره‌کل اوقاف استان نیز موکب‌هایی را برای پذیرایی از زائرین با مساعدت سازمان مرکزی راه‌اندازی کرد.
 
 
 








 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، شهیدی ، زوار ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.