فرهنگ کار در کشور از بین رفته است و رسانه‌های ملی و مطبوعات همیشه مروج رشته‌های پزشکی و مهندسی در کشور هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: فرهنگ کار در کشور از بین رفته است و رسانه‌های ملی و مطبوعات همیشه مروج رشته‌های پزشکی و مهندسی در کشور هستند.

داود ناصری‌امید افزود:نظام آموزش کشور باید براساس نیازسنجی بازار، جامعه و برنامه ده ساله کوتاه‌مدت و بلند‌مدت نسبت به پذیرش رشته‌ها اقدام کند.

وی با اشاره به نظام آموزشی که دانش‌آموزان معدل بالا در رشته‌های نظری تحصیل کنند و دانش‌آموزان با نمره پایین در رشته‌های فنی و کاردانش به تحصیل می‌پردازند، اضافه کرد: نظام آموزشی کشور با ساماندهی رشته‌های مورد نیاز جامعه افراد را به سمت رشته‌هایی که نیاز آینده کشور است، هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه در کنار پزشک و مهندس به استادکار هم نیازمند است، بیان کرد:در استان 40 درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که سهم ناچیزی در مقایسه با سایر رشته‌های نظری است‌.

ناصری‌امید با بیان اینکه آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای براساس استاندارد جهانی است و با بازار کار مطابقت دارد، گفت: آموزش کوتاه‌مدت در رشته‌های مهارت محور در آموزشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای در فضای عملی و با تجهیز 80 درصدی کارگاه‌ها انجام می‌شود که در زمینه ورود افراد به بازارکار موثر بوده است‌.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه کرمانشاه در سرانه آموزشی جزء استان‌های برتر است، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای بر‌اساس نیاز بازار کار 8.5 میلیون نفر در رشته‌های مختلف مهارتی در مراکز وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای‌، دانشگاه‌ها و زندان‌ها آموزش می‌دهد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.