بقعه امامزاده مهدی(ع) هرسین از بقاع شاخص در سطح استان است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بقعه امامزاده مهدی(ع) هرسین از جمله بقاع شاخص در سطح استان است که می تواند با وجود قرار گرفتن در کنار مکان تفریحی سراب هرسین تلفیقی ایجاد شود و تبدیل به یک قطب گردشگری و مذهبی در استان شود.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه 63بقعه در سطح استان داریم افزود: برخی از آنها دارای شجره نامه ها و مستندات هستند و جزء مهمترین بقاع در سطح استان هستند لازم دیدیم که ساماندهی در این زمینه صورت گیرد.

وی داشت: برنامه ریزی هایی صورت گرفته و هشت بقعه به صورت محوری در نظر گرفته شده تا بتوانیم در آنها کارهای عمرانی خوبی انجام دهیم که شامل امامزاده مهدی(ع) هرسین، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور، امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه، بقعه سیده فاطمه(س)، امامزاده احمد(ع) سنقر، بقعه هجیج پاوه وبقعه احمدابن اسحاق (ره)سرپل ذهاب می باشد.

وی در خصوص وضعیت بقعه متبرکه سیده فاطمه(س) کرمانشاه افزود: این بقعه قبلأ با توجه به بررسی های انجام شده بیش از 22هزار متر مربع جزء اراضی بقعه بوده ولی امروز متأسفانه به دلیل تملک به 80متر رسیده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: بنابر اسناد تاریخی این محل مکان دفن سادات استان های کرمانشاه، همدان و... بوده است و در طلایی ترین نقطه استان کرمانشاه قرار دارد که بنابر وصیت خود متوفی در جواراین بقعه دفن شده اند و این نشان از اهمیت مذهبی آن دارد.

وی افزود: طرح های جامع ای در این خصوص داریم و یک تیم فنی حدود دو ماه است بر روی این هشت بقعه کار می کنند که بحث توسعه را به بهترین نوع ممکن و با استفاده از منابع مالی اوقاف و کمک خیرین انجام دهند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.