برنامه «شابک» با تغییر رویکرد به سراغ افرادی میرود که ارتباط کمتری با مراحل تولید کتاب دارند.

رضا غلامحسین نژاد،مدیر تولید برنامه تلویزیونی شابک در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تغییر رویکرد این برنامه در روزهای بعد از اتمام ماه صفر خبر داد و اظهار داشت: این برنامه که در 63 قسمت پیشین خود مهمانان از میان نویسندگان،شاعران و ناشران داشت در قسمت های بعدی خود به سراغ افرادی میرود که ارتباط کمتری با مراحل تولید کتاب دارند.

وی افزود: این برنامه پس از اتمام ماه صفر پذیرای خوانندگان،کودکان کتابخوان و کتابدارآن خواهد بود.

مدیر تولید برنامه شابک گفت:به نظر من امروز برنامه شابک بعد از پخش 63 قسمت با توجه به بازخوردها و انتظارات موفق بوده زیرا ما جامعه هدفمان را به 2 قسمت مخاطبان خاص و عام تقسیم کرده ایم و هم اکنون چنین به نظر میرسد که در میان مخاطبان خاص موفق بودیم و   جایگاه خوبی را به خودمان اختصاص داده ایم البته جایگاهتان در میان مخاطبان عام نیز خوب است  اما انتظار ما بیشتر از این بوده و امیدواریم که در قسمت های40گانه بعدی بتوانیم تا اندازه زیادی به هدف مطلوب برسیم.

غلامحسین نژاد ادامه داد: در مورد مشکلات موجود بر سر راه تولید برنامه «شابک» نیز باید بگویم امشکل خاصی برای تولید و پخش این برنامه وجود نداشت و امیدمان این است که برنامه شابک ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تشریح وضعیت فعلی نشر کتاب تصریح کرد:ناشران چندان از وضعیت نشر،فروش و تیراژ کتاب راضی نیستند اما اتفاقات مبارک در این حوزه میفتد و برخی از موسسات و نهادهای فرهنگی کارهای خوبی همچون برنامه روشنا و تولید برنامه خندوانه میکنند ،این برنامه ها تغییر خوبی در وضعیت کتابخوانی کشور خواهد داشت.

مدیر تولید برنامه «شابک» افزود: امروزه اوضاع کتاب در جامعه ما به نسبت سالهای گذشته بهتر شده است .

غلامحسین نژاد در ادامه شناسایی و معرفی کتابهای کیفی و نویسندگان آنها را زنجیره ای از یک پروسه دانست و اظهارداشت:این زنجیره می تواند کنار زنجیره های دیگری چون افزایش  سر این هم البته کشور حال همه را خوب کند.

وی بیان کرد: انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که چون این وزارتخانه و اداره کتاب متولی برنامه هایی چون برنامه شابک هستند توجه بیشتری به این گونه برنامه ها بکنند.

برنامه «شابک» هم اکنون در ساعت21:30هر شب از شبکه سوم سیما بر روی آنتن میرود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار