دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان بر لزوم مجهز شدن روحانیان به تفکر و ر روحیه بسیجی تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، گفت: ایستادگی راه مقابله و پاسخ به دشمن است و ملت در صورت وجود اختلافات نمی تواند مقاومت کند.

وی جهاد کبیر مقابله با فشارهاست و دشمن در این نوع جهاد نمی خواهد بکشد بلکه قصد واداشتن به تسلیم دارد و این امر را با فشار، جنگ نرم و انواع تحریم سیاسی و اقتصادی دنبال می کند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان: در ادامه روحانیان را از گرفتار شدن در دام گروه های سیاسی برحذر داشت و افزود: اینکه طلبه ای به حرکات سیاسی و باندی نزدیک شود، ناشی از بی توجهی و یا مقام پرستی است که در هر صورت نفس خود را باخته است.

حجت الاسلام فرزانه گفت: اندیشه های سیاسی، مانند تور بزرگ ماهیگیری است که وقتی ماهی وارد تور می شود متوجه اسارت خود نشده و گرفتار می شود.

وی اظهار کرد: سیاست طلبگی، در احزاب و باندها نیست و باید سیاست طلبگی را از امام(ره)، مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله مدرس آموخت.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: سیاست یک طلبه، سیاستی جوشیده از نهج البلاغه است نه سیاستی که از جای دیگر آموخته شده باشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حرکت جمهوری اسلامی ایران در صراط مستقیم و درست حرکت می کند اظهار کرد: اقتضای این راه چند نوع جهاد است که شامل جهاد اکبر، جهاد اصغر و کبیر است که با داشتن این سه نوع جهاد، پیروزی نهایی محقق می شود.

حجت الاسلام فرزانه تاکید کرد: جهاد کبیر مقابله با فشارهاست و دشمن در این نوع جهاد نمی خواهد بکشد بلکه قصد به تسلیم واداشتن را دارد و این امر را با فشار، جنگ نرم و انواع تحریم سیاسی و اقتصادی دنبال می کند.


انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.