رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی از افتتاح 19 طرح شامل 17 خانه بهداشت و 2 سالن ورزشی در هفته بسیج خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بسیج سازندگی در چهار موضوع گروه های جهادی، محرومیت زدایی از حاشیه شهر، دهستان آباد طرحی آبادانی روستاهای مرزی و همکاری با دولت در طرحهای مناطق محروم که توسط بخش خصوصی رغبت به انجام آن نیست نیروهای بسیجی آن طرح ها را انجام می دهند.

وی به اقدامات بسیج سازندگی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال در زمینه مرمت و زیبا سازی مساجد حاشیه شهر 265مورد، مرمت حوزه های علمیه20 حوزه، مرمت خانه افراد فقیر 200 مورد، توزیع سبد معیشتی 10 هزار بسته شامل ( برنج، روغن، حبوبات رب و ماکارانی)، توزیع البسه کامل 5 هزار و پانصد مورد، توزیع 4 هزار جفت کفش در دهستانهای محروم مرزی استان، کمک به ایتام یک هزار و 500 مورد، حمایت از بیماران صعب العلاج 670 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی استان سازماندهی شده اند و برای هر گروه شناسنامه مجزا ایجاد شده است، افزود: اردوهای جهادی استان 441 گروه تا الان شناسنامه دار شده اند و 55 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی شرکت داشته اند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه گروه های جهادی عمرانی پارسال 400 پروژه مرمت مسجد و حسینیه ، خانه عالم، خانه بهداشت و خانه افراد فقیر را مرمت و تعمیر کرده اند، گفت: گروه های جهادی دانش آموزی 64 مورد ترمیم و بازسازی مدارس، گرو های جهادی کارآفرینی 173 مشاوره کار آفرینی، گروه های جهادی ورزشی 28 مورد مسابقه ورزشی، گرو های جهادی فرهنگی 750 مورد برنامه فرهنگی یاد واره شهدا برگزار شده است.

روحانی با بیان اینکه مرکز مشاوره و استفاده از خلاقیت 150 مشاور در سطح استان جهت طرحهای اقتصادی راه اندازی شده است، افزود: همچنین در زمینه اشتغالزایی هزار و 500 نفر برای استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در قالب 254 میلیارد ریال حمایت کرده ایم.

وی اظهار کرد: از 131 طرح اقتصاد مقاومتی در قالب صنایع تبدیلی برای جلوگیری از اتلاف و ضایعات کشاورزی نیز حمایت شده است.

وی تصریح کرد: در همکاری که بین بسیج سازندگی و پروژه های دولتی در مناطق محروم که متعهد به انجام آن شدیم تا کنون 70 مورد از پروژه های تعهد شده در سال 95 به اتمام رسیده است که19 پروژه در هفته بسیج افتتاح می شود که17 خانه بهداشت و 2 سالن ورزشی را شامل می شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: در زمینه واکسیناسیون طیور بومی و خانگی برای جلوگیری از بیماری نیوکاسل (بیماری پرندگان) نهصد و هفتاد روستا که شامل 500 هزار پرنده بومی و خانگی است مورد واکسیناسیون توسط بسیجیان همان روستا ها قرار می گیرد که بعد از آموزش یک روزه این طرح در دو روز انجام می شود.

انتهای پیام/ ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار