مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین گفت: امسال با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی مسیر عاشقان امام رضا (ع) هموار است.

مسیر عاشقان امام رضا(ع) هموار استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزهای پایانی ماه صفر هر ساله جمع کثیری از محبان امام رئوف را به مشهد راهی می کند تا در آستانش سر تعظیم فرو آورند.

هزاران نفر در این ایام پای پیاده مسیر عشق را طی می کنند تا آسمانی شوند.

 مهدی فروزان مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین در گفتگو اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در روزهای پایانی ماه صفر و به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) ، شهادت امام حسن ( ع) و به ویژه شهادت ولی نعمت ایرانی  ها امام رضا (ع) خیل عظیم عاشقان به سمت مشهد روانه می شوند تا در غم و اندوه به سوگ بنشینند و به امام هشتم شیعیان ادای احترام کنند.

افزایش 30 درصدی زائران 
فروزان تصریح کرد: همه ساله 3 میلیون زائر از سراسر ایران به صورت سواره و پیاده طی الطریق می کردند اما امسال برآورد شده است ک حدود 3 میلیون و 500 هزار زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه شخصی و حدود 330 هزار نفر به صورت پیاده وارد شهر مشهد شوند که این آمار نسبت به سال های قبل 30 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از اطراف استان خراسان رضوی مسیری حدود 800 کیلومتر به سمت حرم مطهر وجود دارد که به منظور رفاه حال زائران 276 ایستگاه صلواتی توسط خیرین در مسیرهای منتهی به حرم مستقر شده است.

استفاده از سامانه "زائر پیاده 8" برای اولین بار
فروزان تصریح کرد: امکان استفاده از سامانه "زائر پیاده 8" برای نخستین بار فراهم شده و زائران با ثبت نام در این سامانه می توانند از وضعیت مسیرها آگاهی یابند و محل دقیق اسکان خود را شناسایی کنند.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین بیان داشت: اکثر زائران از شهرستان های استان خراسان رضوی هستند اما 20 هزار زائر در قالب 98 کاروان از 16 استان دیگر در مسیر تردد هستند و از صبح دیروز پیاده روی را آغاز کرده اند.

آماده باش نیروهای امدادی در سرمای طاقت فرسا
فروزان در ادامه گفت: با کاهش دما و سرد شدن ناگهانی هوا مسافران سرمای منفی 11 درجه را در مشهد تجربه خواهند کرد به همین منظور با تاکید تولیت آستان قدس رضوی آیت الله رئیسی و همکاری قرارگاه شمال شرق ارتش و همت بخش خصوصی 14 ایستگاه بین شهری و 450 ایستگاه داخل شهر مشهد پذیرای زائران محترم حرم آقا امام رضا (ع) هستند.

وی تصریح کرد: 109 پایگاه امداد و نجات وابسته به هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سپاه خراسان رضوی در این ایام فعال هستند و اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی آماده ارئه خدمات به زائران گرامی می باشند.

همچنین 3 فروند بالگرد و بیش از 2 هزار نیروی امدادی جهت امدادرسانی در حالت آماده باش می باشند.

لازم به ذکر است 9 استان نیز با دراختیار قرار دادن آمبولانس به کمک استان خراسان رضوی آمده اند.




انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.