پیاده روی عاشقان اباعبداله الحسین(ع) تحت عنوان «جاماندگان کربلا»، روز اربعین حسینی به صورت نمادین در زاهدان برگزار می شود.

پیاده روی نمادین جاماندگان کربلا در زاهدان برگزار می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دبیر اجرایی برگزاری پیاده روی نمادین اربعین در زاهدان گفت: چون عده زیادی از مردم به دلایل مختلف امکان حضور در پیاده روی اربعین در کشور عراق را نداشتند تصمیم گرفته شد تا این پیاده روی به صورت نمادین همراه با شبیه سازی محیط واقعی در زاهدان انجام شود.

جواد زوری افزود: این برنامه همزمان با اقامه نماز جماعت در روز اربعین از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود و طبق برنامه در مسیر پیاده روی که تا آستان مقدس شهدای گمنام است ۱۵ موکب دایر شده که در این موکب ها مداحی و پذیرایی های مرسوم در پیاده روی نجف تا کربلا برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: چای عراقی، حلیم، فلافل و سایر مواردی که در پیاده روی کشور عراق به زوار داده می شود در این برنامه نیز تدارک دیده شده است و در طول مسیر مداحان اهل بیت نیز به نوحه سرایی می پردازند.

زوری ادامه داد: در پایان این پیاده روی نمادین، مراسم قرائت زیارت اربعین نیز در جوار ۵ شهید گمنام در آستان مقدس شهدای گمنام برگزار می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.