دستیار مدیر کل کمیته امداد در جنوب کرمان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرستان منوجان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ غلامرضا حسنخانی ، دستیار مدیر کل کمیته امداد استان در جنوب کرمان با اشاره به اینکه رسالت کمیته امداد توانمندسازی مددجویان در دو حوزه فکری و اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی برای محرومان است، گفت: تمامی ظرفیت ها و سیاست گذاری های این نهاد در جنوب کرمان معطوف به اشتغال است.

وی به واگذاری کارگروه صنایع دستی به این نهاد با توجه به ظرفیت‌های موجود در مجموعه کمیته امداد اشاره کرد و افزود : این نهاد آمادگی دارد تا در زمینه تامین منابع مالی و ارائه تسهیلات بدون کارمزد به طرح‌های صنایع دستی به‌ویژه قالیبافی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در زمینه اقتصاد مقاومتی ، توسعه صنایع دستی و اولویت قراردادن اقشارکم درآمد به خصوص مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد آمادگی لازم جهت ارائه آموزش های رایگان صنایع دستی به افراد متقاضی را دارد.

حسنخانی یکی از فعالیت های موفق کمیته امداد را توسعه فرهنگ کار و تلاش در بین خانواده های تحت حمایت، آموزش توان سنجی خانواده ها، نیازسنجی،مشاوره شغلی و نظارت های مستمر بر فعالیت مددجویان دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان منوجان ظرفیت های خوبی  برای برنامه های اقتصاد مقاومتی وجود دارد و برنامه اساسی کمیته امداد، ایجاد و گسترش کارگاه های قالی بافی و آموزش در بخش فنی و حرفه ای به صورت رایگان برای مددجویان و سایر اقشار کم درآمد است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.