کرمانشاه؛

جنگ آینده، جنگ آب

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه بی‌آبی را چالش آینده بسیار نزدیک دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سجاد احمدی با اشاره به جدی بودن بحران کمبود آب در کشور گفت: جنگ آینده، قطعا جنگ آب خواهد بود. اگر فکری برای مدیریت بحران آب نشود، رخ دادن جنگ‌های بین‌حوزه‌ای و بین استانی برای آب در آینده نزدیک دور از انتظار نخواهد بود.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه با بیان اینکه منابع آبهای سطحی و زیرزمینی در حال نابودی هستند، تاکید کرد: کم شدن تعداد سراب‌ها و زیاد شدن تعداد رودخانه‌های خشکیده گواه این است که بحران آب جدی است.

احمدی با تاکید بر اینکه هنوز باور نکرده‌ایم که سفره‌های آب زیرزمینی خالی شده‌اند، گفت: باید حساسیت کمبود آب جدی گرفته شود.

وی وضعیت استان کرمانشاه از حیث منابع آبی را بهتر از دیگر استان‌ها ندانست و از مسئولین خواست تلاش کنند تا در تخصیص آب سامانه‌های گرمسیری و سردسیری حقی از استان ضایع نشود.

احمدی افزود: تغییرات اقلیمی رخ داده مثل کاهش میزان بارندگی‌ها، افزایش دمای هوا، افزایش دمای بلندمدت شبانه و روزانه، تغییر الگوی بارش‌ها از برف به باران، افزایش تبخیر و تعرق و... نشانه‌هایی از تغییر اقلیم رخ داده در کشور است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.