معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، با اشاره به محورهای این همایش گفت: مبانی فلسفی کیفیت دربرنامه درسی آموزش عالی، رویکردها، نظریه ها، الگوها، اصول و مفاهیم کیفیت در نظام های دانشگاهی، بازار کار و کیفیت عناصر برنامه درسی دانشگاهی، کیفیت آموزش و یادگیری(چهره به چهره، مجازی) و نظام های دانشگاهی، پژوهش و توسعه کیفیت در نظام های دانشگاهی، مطالعات تطبیقی کیفیت در نظام های دانشگاهی، کیفیت نظام های آموزشی قبل از دانشگاه و ارتباط آن با کیفیت نظام های دانشگاهی، اخلاق، معنویت و باورهای دینی و ارزشی و کیفیت در نظام های دانشگاهی، اسلامی کردن علوم انسانی و کیفیت نظام های دانشگاهی، نقش ارزیابی دروندادها و بردوندادها در کیفیت پیامدهای نظام های دانشگاهی، اجرا، تغییر و بهسازی برنامه های درسی دانشگاهی و کیفیت نظام های دانشگاهی، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و سایر اسناد بالادستی و ارتباط با کیفیت نظام های دانشگاهی، مقایسه ارزیابی کیفیت در موسسات صنعتی، دولتی و غیر دولتی با کیفیت نظام های دانشگاهی، ارتباط سیاستگذاری آموزش عالی و کیفیت نظام های دانشگاهی، برنامه های درسی پنهان و کیفیت نظام های دانشگاهی، مقایسه ارزیابی کیفیت در دانشگاه های سازمانی (مراکز صنعتی و خدماتی و ...) با کیفیت نظام های دانشگاهی، رابطه مراکز رشد، دانش بنیان، کارآفرینی و اقتصاد دانشگاه با کیفیت نظام های دانشگاهی، ارزیابی برنامه ریزی نظام های دانشگاهی در اقتصاد مقاومتی و سایر زمینه ها و موضوعات مرتبط از محورهای اصلی این همایش است.
دکتر اعلمی در خصوص اهداف این همایش نیز یادآور شد: این همایش با هدف ایجاد بستری مناسب برای تبادلنظر و تعامل حرفهای بین سیاستگذاران و متخصصان آموزش عالی در سطح ملی و کشوری، انتقال یافتهها و اشاعه نتایج پژوهشهای نظری و کاربردی در زمینه ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی، تهیه پشتوانۀ نظری جهت فعالسازی نهادهای کیفیت بر اساس برنامههای توسعه، زمینهسازی جهت استقرار نظام ارزیابی و تضمین کیفیت جهت توانمندسازی مدیران آموزش عالی و اعضای هیأت علمی، زمینهسازی بازنگری در ضوابط پذیرش و ارزیابی دانشجویان با هدف ارتقای کیفیت دانشآموختگان در ارتباط با نیاز بازار کار، فراهم نمودن زمینۀ استقرار ساختار ارزشیابی، معرفی شیوههای کاربردی تضمین و تعالی کیفیت در نظامهای دانشگاهی، ایجاد زمینۀ همکاری علمی بین مدیران دانشگاهها و متخصصان ارزشیابی و تضمین کیفی، ایجاد بستری مناسب جهت ارزیابی ارتباط دانشگاه با نهادهای مختلف جامعه ... برگزار می شود.
خاطر نشان می شود: این همایش توسط دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز و دبیرخانه دائمی ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی برگزار می شود و دبیر اجرایی آن بر عهده دکتر فیروز محمودی است.
انتهای پیام/ش