اهواز؛

برنامه های هفته بسیج درخوزستان

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان از اجرای 100 برنامه توسط نواحی مقاومت بسیح و حوزه‌های مقاومت بسیج در سطح استان درهفته بسیج خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سردار حسن شاهوارپور،فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان بیان داشت: با تدابیر امام راحل 5 آذر 58 به عنوان روز بسیج نام‌گذاری شد و این روز مبارک در سال‌های بعد به هفته بسیج ارتقاء پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج به دلیل وضعیتی که در نظام وجود داشت و نیازی که به حضور و کمک مردم احساس شد ضرورت پیدا کرد گفت: بسیج کارهای بسیار ارزنده‌ای را در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی انجام داد که در عدد و رقم کم‌نظیر است.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان توضیح داد: در بسیاری از مناطق که از نگاه دولت‌ها به دور بوده و یا توانایی انجام حداقل کارها در آن وجود نداشت، گروه‌های جهادی بسیج با انگیزه‌های مضاعف و به منظور حل مشکلات با اولویت دادن وارد کار شدند.

سردار شاهوار‌پور با بیان اینکه فرهنگ بسیج سرمایه گران‌بهایی است و باید قدر آن دانسته شود تشریح کرد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری خود را بسیجی معرفی می‌کند و از تمام کارهای جهادی پشتیبانی و حمایت می‌کند.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج از 30 آبان‌ماه جاری گفت: شعار هفته بسیج تحت عنوان «بسیج انقلابی و خدمتگزار» است؛ ضمن اینکه برای هر کدام از روزهای هفته شعار ویژه و برنامه خاصی در نظر گرفته شده است.

سردار شاهوار‌پور متذکر شد: در هفته بسیج حدود 100 برنامه توسط نواحی مقاومت بسیح و حوزه‌های استان اجرا می‌شود که هر کدام از این برنامه‌ها با اهداف ویژه و در جهت توسعه فرهنگ بسیج و بسیجی پیش‌بینی شده است.

وی تشریح کرد: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی با هماهنگی اداره دامپزشکی و بسیج استان مقرر شد واکسیناسیون طیور در مناطق مختلف استان انجام شود.

سردار شاهوارپور ادامه داد: به همین منظور 920 اکیپ 2 نفره در ظرف مدت زمان 20 روز برای اعزام به یک‌هزار و 840 روستا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اعزام گروه‌های پزشکی بسیجی توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون گروه‌های پزشکی به 4 منطقه از جمله 2 بار به شهرستان حمیدیه و 2 بار به شهرستان خرمشهر اعزام  شده‌اند.

سردارشاهوارپور گفت: در این طرح تعداد 6 هزار و 25 نفر توسط پزشک متخصص و 38 هزار نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شد.

وی تکمیل ساخت و ساز خانه مردم در مناطق محروم، آبرسانی، احداث سرویس‌های بهداشتی، مبارزه با بیماری‌های واگیردار عشایر و احداث خانه بهداشت در مناطق روستایی را از اهداف مهم گروه‌‌های جهادی در مناطق محروم استان برشمرد.

سردار شاهوارپور با اشاره به اختصاص 32 میلیارد تومان اعتبار به منظور وام‌های کارآفرینی در مناطق مختلف استان تاکید کرد: این وام‌ها توسط بسیج سازندگی و با توجه اولویت‌ها و به تناسب ظرفیت هر شهرستان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار