رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدن گفت: توسعه کشت زعفران با توجه به شرایط موجود در منطقه از مهم ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رامین رستمی با بیان اینکه کشت زعفران کمترین مصرف آب در بخش کشاورزی را دارد، عنوان داشت: با توجه به آب هوای مناسب و خاک مرغوب شهرستان، توسعه کشت این محصول با شرایط موجود در منطقه از مهمترین اولویت‌ های جهاد کشاورزی است.
وی محصول زعفران را پر درآمد ترین محصول کشاورزی دانست و گفت: کشت زعفران می تواند تحول خوبی در عرصه اقتصادی در شهرستان ایجاد کند و اقتصاد کشاورزی را بهبود بخشد.
رستمی با بیان این که در ابتدای تغییر الگوی کشت همیشه استقبال از سوی کشاورز کم بوده است، افزود: تجربه نشان داده است به مرور زمان اقبال کشاورزان نیز افزایش پیدا می کند.
رستمی افزود: کشت زعفران می تواند منجر به ایجاد شغل های دیگری نیز بشود.
مدیر جهاد کشاورزی فریدن با بیان این که کیفیت و مرغوبیت این محصول در فریدن شهرت جهانی در آینده خواهد داشت، افزود: کشت زعفران یک درآمد اضافی برای کشاورزان منطقه است .
وی با اشاره به بیشتر بودن نسبت زمین کشاورزی به آب در منطقه، عنوان داشت: نیاز آبی زعفران به گونه ای است که در سال دو بار آبیاری می شود و زمان آبیاری نیز به گونه ای است که در آن زمان کشاورز نیاز به آب ندارد؛ بنابراین این گونه زمین های که به علت کم آبی نا کشت مانده اند هم به زیر کشت می رود و یک در آمد اضافه برای کشاورز رقم می خورد.
وی در پایان تغییر الگوی کشت را کم هزینه ترین و مطمئن ترین راهکار در دسترس، برای رونق کشاورزی منطقه دانست.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.