استاندار اردبیل گفت: توسعه کشت زعفران و بادام زمینی در خلخال با هدف بسته بندی متنوع به تولید ثروت در این منطقه نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ مجید خدابخش اظهار کرد: خلخال دارای ظرفیت و قابلیت بسیار گسترده در راستای توسعه محصولات کشاورزی نظیر کشت زعفران و بادام زمینی دارد و با این روش، در کنار توسعه پایدار این محصولات، می‌توان گام مهم و موفق اقتصادی را در این زمینه برداشت.

وی گفت: آب و هوای معتدل همواره در جذب گردشگر موثر بوده و کشاورزان منطقه با روی آوردن به کشت زعفران و بادام زمینی و سایر محصولات نظیر پسته می‌توانند علاوه بر سودآوری، به ایجاد اشتغال و درآمد منطقه نیز کمک کنند.

استاندار اردبیل افزود: شهرستان خلخال دارای بخش‌های خورش رستم و شاهرود، بستر مناسبی برای توسعه دادن به کشت زعفران و بادام زمینی را دارد که با هدف بسته بندی متنوع، با تولید ثروت می‌تواند در منطقه در کنار فراهم کردن اشتغال، در اقتصاد این شهرستان نقش اساسی را ایفا کند و لازم است بخش خصوصی در این زمینه در این شهرستان سرمایه‌گذاری کند.

وی با بیان اینکه هدف تمام دستگاه‌های اجرایی جذب سرمایه‌گذار است، گفت: در دولت یازدهم احداث کارخانه ممنوع بوده و در این دولت، هدف را به جذب سرمایه‌گذار معطوف کرده‌ایم که با این طریق می‌توانیم با ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، اشتغال را هم ایجاد کنیم چرا که در حال حاضر فضا برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل مطلوب است.

خدابخش اظهار کرد: برای ایجاد بسترهای عمرانی باید توجیه اقتصادی داشته باشیم و در حال حاضر شهرستان خلخال نسبت به سایر شهرستان‌های استان، نتوانسته زیرساخت‌ها را آماده کند و در این زمینه لازم است با ورود بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در راستای توسعه عمرانی و آبادانی این شهرستان گام برداریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.