۱۰۳ هزار زائر از شلمچه به کشوربازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر پایانه مسافری شلمچه گفت: تا به امروز بیش از ۱۰۳ هزار زائری که برای مراسم اربعین به عراق رفته بودند از طریق مرز شلمچه به کشور برگشتند.

جمال حمیدی در مرز شلمچه به آمار تردد از مرز بین المللی شلمچه اشاره کرد و افزود:  آمار کل تردد از اول صفر تا ۲۵ آبان، ۶۰۶ هزار و ۵۳۴ نفر بوده است که در مجموع ۴۹۷ هزار و ۷۱۶ نفر جمع کل خروجی و ۱۰۸ هزار و ۸۱۸ نفر جمع کل تعداد افراد ورودی. از این مرز است.

وی گفت: در این مدت ۴۶۷ هزار و ۲۳ نفر ایرانی و ۳۰ هزار و ۶۹۳ نفر غیر ایرانی  از مرز شلمچه خارج شدند.

حمیدی افزود: تا کنون اتباعی از کشورهای گرجستان، پاکستان، افغانستان، مالزی و سایر کشورهای خارجی از مرز شلمچه خارج شدند.

مدیر پایانه مسافری شلمچه به آمار ورود زائران از عراق از طریق این مرز نیز اشاره کرد و گفت:  تا کنون  ۱۰۳ هزار و ۵۹۸ زائر ایرانی از مرز شلمچه وارد کشور شدند و پنج هزار و ۲۲۰ زائر غیر ایرانی نیز از مرز شلمچه بازگشتند.

وی وضعیت تردد در مرزشلمچه را روان دانست و بر نبود مشکلی خاص در مسیر تردد زوار در شلمچه تاکید کرد.

حمیدی در ادامه به بازگشت زائران اشاره کرد و افزود: از همین امروز روند بازگشت زوار از مرز شلمچه با استقرار اتوبوس ها آغاز می شود.

مدیر پایانه مسافری شلمچه از استقرار بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران حسینی اربعین خبر داد و گفت: برای بازگشت زائران بالای ۶۰۰ دستگاه اتوبوس را در محوطه بارانداز پایانه شلمچه مستقر می کنیم.

حمیدی همچنین با بیان اینکه مرز شلمچه برای بازگشت اتباع خارجی تعیین شده است، افزود: اتوبوس های اتباع خارجی آماده است و بازگشت آنهایی که بدون اتوبوس عازم عراق شدند با اتوبوس های خود که در پایانه مستقر هستند، انجام می شود.

وی گفت: گروهی از اتباع غیر ایرانی نیز که با اتوبوس های خود به عراق رفتند با اتوبوس های خود برمی گردانند و در مرز شلمچه تنها برای آنها مجوز تردد صادر می شود تا به مسیر خود برای خروج از کشورمان ادامه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.