نامزد شکست خورده انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد از اعلام نتایج انتخابات در این کشور سرخورده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی در موسسه دفاع از حقوق کودکان گفت بیش از آنچه که بتوانم بیان کنم، از نتایج انتخابات اخیر سرخورده هستم.

کلینتون در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا با اشاره به سرنوشت ماریان، یکی از بنیانگذاران این موسسه گفت من همواره این سخن ماریان را نقل می کنم که خدمت رسانی، بهایی است که باید در ازای زیستن بپردازیم و صرف اینکه چون زندگی به دلخواه شما نمی گذرد، دلیل نمی شود که این بها را نپردازید. من می دانم که بسیاری از شما به شدت از نتایج انتخابات ریاست جمهوری سرخورده شده اید، من نیز اینگونه هستم، بسیار بیشتر از آنچه که بتوانم بیان کنم ولی همانطور که هفته گذشته نیز گفتم، کمپین ما هرگز وابسته به یک نفر یا حتی یک انتخابات نبود؛ بلکه درباره کشوری است که عاشقش هستیم، درباره ساختن آمریکایی سرشار از امید، فراگیر و شجاع است.

وی افزود: من برای رسیدن به مناصب بالا نبود که وارد خدمات عمومی شدم، چهل و پنج سال پیش بود که تصمیم گرفتم از مدرک حقوق خود برای کمک به کودکان استفاده کنم. هر کودکی، شایستگی دارد فرصت لازم را برای استفاده از استعدادهای خدادادی اش داشته باشد و این را نیز می دانم که معیار هر جامعه، نحوه برخورد مردمانش با کودکان آن جامعه است. در حالی که به سوی آینده ای جدید و از جهات بسیار نامشخص حرکت می کنیم، باور دارم که محکی برای آمریکا و برای همه ماست. تصمیم به پیشرفت گرفتیم و در زمان رئیس جمهور اوباما نیز پیشرفت داشتیم، در آمریکا بیش از سی و یک میلیون کودک در فقر یا شرایط نزدیک به فقر زندگی می کنند و من امیدوارم بتوانیم پیشرفتی را که رئیس جمهور اوباما ایجاد کرده بود، ادامه دهیم زیرا باور دارم که در کنار همدیگر قوی تر هستیم. 

وی تصریح کرد به یاد داشته باشیم که وقتی صحبت از مشکلات کودکان می کنیم، صحبت از کودک دیگران نیست بلکه اینها کودکان آمریکا هستند. موضوع فقر کودکان، فقط مربوط به کودکان روستایی، کودکان سیاه پوست یا لاتین نیست هر چند که کودکان رنگین پوست از فقر بیشتری رنج می برند. با این حال اشتباه نکنیم، کودکان فقیر در هر نژاد و قومیتی هستند. 

کلینتون با ارائه آمارهایی درباره فقر در قومیت های مختلف آمریکایی گفت وقتی اینها را در کنار هم قرار می دهیم، گستره و گستردگی این چالش روشن می شود. کودکان فقیر در هر ایالتی زندگی می کنند  و از این رو نیازمند توجه همه نمایندگان هستند و شاخص ما باید شمار کودکانی باشد که از فقر رها و به طبقه متوسط ملحق می شوند. لازمه این مساله نیز این است که والدین، کار مناسب و دستمزد مناسب به دست آورند، خدمات درمانی مناسب در اختیار داشته باشند و بتوانند توازنی برای نیازهای خانواده خود ایجاد کنند. 

وی از همه مردم، نهادها و فعالان در آمریکا خواست تلاش های خود را در همه سطوح برای پایان دادن به فقر کودکان بیشتر کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار