15 هزار بیمار دیابتی در سطح استان ثبت و شناسایی و دارای پرونده پزشکی هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛مسئول کلینیک دیابت خراسان جنوبی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از دیابت به عنوان مهم ترین،شایع ترین و پرهزینه ترین بیماری یاد کرد و گفت:برآورد می شود نزدیک 40 تا 50 هزار بیمار در سطح خراسان جنوبی دچار این مشکل باشند اما 15 هزار بیمار در سطح استان ثبت و شناسایی و دارای پرونده پزشکی هستند.

دکتر شایسته با بیان اینکه سن شیوع دیابت نسبت به پانزده سال گذشته افزایش 35درصدی داشته است،افزود:در استان نیزشاهد افزایش 20 درصدی این بیماری هستیم و شیوع بیماری از دهه پنجاه و شصت به دهه سی و چهل انتقال پیدا کرده است.

وی گفت:سابقه خانوادگی مثبت در افراد درجه یک، اضافه وزن، افزایش فشار خون و سایر عوامل محیطی از عوامل زمینه ساز این بیماری هستند.

مسئول بیماری های غیر واگیر خراسان جنوبی با بیان اینکه وزارت بهداشت روی چهار بیماری آسم و بیماری های تنفسی،سرطان،بیماری های قلبی عروقی و دیابت سرمایه گذاری می کند،افزود:ارائه اطلاعات و آگاهی و پیگیری خود افراد می تواند از بروز بیماری های غیر واگیر پیشگیری کرد.

اسحاقی با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر با همکاری سیستم پزشکی و ارتباط بین بخش ها و نهاد ها کنترل می شود،گفت: انتظار می رود طرح تحول نظام سلامت در استان به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.