فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: با تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین، ۴۲ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان بیله‌سوار به آبی تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در نخستین جلسه چگونگی واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداران در محدوده شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: 42 هزار هکتار از اراضی این طرح بزرگ ملی در شهرستان بیله‌سوار است که دولت برای تکمیل این پروژه 36 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته است و تا پایان سال 96 بالغ بر 62 هزار هکتار از اراضی مرتع و ملی شمال استان اردبیل به آبی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: براساس دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های جاری اراضی پایاب به بهره‌برداران قانونی و عرفی که واجد شرایط شناخته خواهند بود به مساحتهای معین واگذار خواهد شد که این امر زمینه‌ساز رونق بخش کشاورزی شهرستان می‌شود.

حلیم تصریح کرد: برنامه‌ریزیهای کشوری و استانی و منطقه‌ای در این زمینه انجام شده و دامداران، کشاورزان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، عشایر و تمامی افراد بومی بهره بردار منطقه می‌توانند از این اراضی در چارچوب قانون و ضوابطی که در اطلاعیه‌ها و جلسات آینده مطرح می‌شود، بهره‌برداری کنند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: هیچ گونه حق و حقوق قانونی بهره‌برداران عرفی که در منطقه ساکن هستند و دارای مدارک معتبر و مثبت هستند پایمال نخواهد شد و این اراضی به این افراد نیز واگذار خواهد شد.

وی گفت: با تکمیل اراضی پایاب سد خداآفرین در کنار استفاده از سیستمهای نوین آبیاری و صرفه‌جویی و مهار آبهای مرزی دورنمای نوین و درخشانی در حوزه کشاورزی شهرستان بیله‌سوار حاصل خواهد شد که فرایند رشد اقتصادی و رونق فضای کسب و کار و اشتغال را در منطقه و شهرستان توسعه خواهد بخشید.

حلیم با اشاره به اینکه ریل تولید و تجارت شهرستان با کشاورزی تکمیل و بهبود می‌یابد، افزود: شهرستان بیله‌سوار جزو مناطقی است که بیش از 20 نوع محصول استراتژیک در این مناطق کشت می‌شود و اراضی پایاب سدخداآفرین با تکمیل این قابلیت را دارد که محصولات صادرات‌محور و با ارزش افزوده صادراتی بالا را در این محل کشت کند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تبدیل ، اراضی ، دیم ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.