بخشدار ارشق گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 8 کیلو زعفران توسط کشاورزان منطقه برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ظاهر نوری با اشاره به اینکه تولید محصولات درآمدزا و کم‌آب از اولویت‌های مهم بخشداری ارشق است، افزود: خوشبختانه امروز شاهد این امر هستیم که توجه ویژه به تولید و کشت محصول باارزش زعفران در منطقه شده است و انتظار می‌رود بر تولید و کشت زعفران در منطقه افزوده شود.

وی گفت: با اهتمام ویژه مسئولان حمایت‌های ویژه‌ای از زعفران‌کاران در منطقه انجام می‌شود و کشاورزان می‌توانند با دریافت تسهیلات کم سود نسبت به تولید این محصول اقدام کنند تا بتوانند علاوه بر درآمدزایی اقتصاد منطقه را نیز بهبود و پویا بخشند.

بخش ارشق مشگین شهر که استعداد بالایی در تولید محصولات کم‌آب از جمله زعفران، پسته و بادام زمینی دارد می‌تواند در آینده به قطب تولید زعفران در استان اردبیل تبدیل شود که در این زمینه باید مسئولان سازمان جهاد کشاورزی حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا کشاورزان بدون هیچ دغدغه‌ای به تولید این محصول باارزش اقدام کنند.

بی شک می‌توان بخش ارشق مشگین‌شهر را به قطب تولید زعفران در استان تبدیل کرد ولی تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی اساسی و حمایت مسئولان است و با استعدادی که در کشاورزان و سرمایه‌گذاران منطقه دیده می‌شود این امر دور از دسترس نیست.

این روزها تولید و برداشت زعفران صحبت محافل عمومی منطقه شده است و علاقه زیاد مردم برای تولید این محصول بسیار بالا بوده و همین اهالی می‌توانند در آینده توسعه کشت زعفران را رقم بزنند.

تسهیلات ویژه به زعفران‌کاران در منطقه ارائه می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه کشت و توسعه تولید زعفران اولویت اساسی سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات ویژه و کم بهره را در اختیار زعفران‌کاران قرار می‌دهد تا بتوانند با دریافت این تسهیلات گام بزرگی در تولید زعفران بردارند.

عدیل سروی گفت: امروزه کشت محصول زعفران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باتوجه به اینکه بخش ارشق منطقه مناسبی از نظر خاک و آب و هوا برای تولید زعفران است در این زمینه نیاز است سرمایه‌گذاری‌های اساسی انجام شود تا بتوانیم زمینه توسعه تولید این محصول را رقم بزنیم.

بخش ارشق که در گذشته با محرومیت‌های زیادی رو به‌رو شده است و در بخش‌های مختلف مورد بی‌مهری قرار گرفته است می‌تواند با تولید زعفران به قطب اصلی تولید این محصول در اردبیل تبدیل شود و انتظار می رود با توسعه کشت این محصول روند پیشرفت منطقه ارشق در بخش اقتصادی و کشاورزی تسهیل یابد که امیدواریم مسئولان استان اردبیل نیز تمهیدات لازم را برای حمایت از کشاورزان منطقه انجام دهند تا این منطقه چهره محرومیت را از خود بزداید.

تولید زعفران نیازمند حمایت مسئولان است

یکی از زعفران‌کاران ارشقی با اشاره به اینکه علاقه زیادی به تولید محصول زعفران دارم، افزود: تولید و کشت محصول زعفران نیازمند حمایت ویژه و واقعی مسئولان است و باید در این زمینه تسهیلات کم بهره‌ای در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تولید محصول زعفران در سال دوم به بعد می‌تواند برای کشاورزان منطقه بسیار درآمدزا باشد، افزود: اگر بتوانیم زیرساخت‌های تولید این محصول را در منطقه فراهم کنیم بی‌شک اقتصاد ارشق با تولید زعفران رونق اساسی می‌یابد.

بخش ارشق مشگین‌‌شهر با توجه به اینکه در مرز کشور آذربایجان قرار دارد می‌تواند با تولید و رونق کشت زعفران زمینه شکوفایی خود را فراهم سازد و علاوه بر صادرات این محصول با بازار داخلی در صادرات به کشورهای آذربایجان نیز موفق عمل کند.

یکی از عامل اصلی صادرات محصول زعفران بسته‌بندی شیک و ایتاندارد است که در این زمینه نیز با همت بخشداری ارشق بسته‌بندی استانداردی توسط تولیدکنندگان زعفران تهیه شده است که این امر نیز در نوع خود جالب توجه است.

امروزه صادرات محصولات کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر بتوانیم توسعه تولید زعفران و بسته‌بندی استاندارد این محصول را فراهم کنیم گام بزرگی در پویایی اقتصاد منطقه برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، زعفران ، ارشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.