مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از فعالیت 11 مرکز خرید در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی نوبخت با بیان اینکه 11 مرکز خرید در شهرستانهای بیله‌سوار و پارس‌آباد فعال هستند، افزود: این مراکز در سطح استان برای ارائه خدمات به کشاورزان و سویاکاران این منطقه از استان است و در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت: 17 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل امسال به کشت سویا اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود شاهد برداشت کیفی این محصول در استان باشیم.

نوبخت بیان کرد: تاکنون 9 هزار تن سویا از کشاورزان شهرستانهایبیله‌سوار و پارس‌آباد خریداری شده است که این محصولات به کارخانجات روغن‌کشی در سراسر کشور حمل می‌شود و مطالبات کشاورزان سویاکار در کمترین مدت تعیین شده پرداخت خواهد شد.

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم محصول سویا را 22 هزار و 655 ریال دانست و افزود: رطوبت استاندارد سویا 12درصد و ناخالص 2 درصد بوده است و حداکثر رطوبت خرید 20 درصد و حداکثر ناخالص 8 درصد است و به هیچ‌ وجه محصول سویا با رطوبت بالای 20 درصد از زارعان خریداری نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، مراکز ، خرید ، سویا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.