رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی از مدیران و مسئولان ماسک‌های آلودگی هوا را به جای آنکه بر دهان بگذارند بر روی چشمشان گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت بد آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت: آلودگی هوا قصه‌ای تکراری و حل نشدنی تهران بزرگ است و این روزها خسارت روحی و جسمی سنگینی به شهر تهران وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه تهران تابلو و نماد ملی کشور است، افزود: تهران کارکرد ملی دارد به همین دلیل هرگونه کوتاهی در امور آن به منزله ضعف مدیریت و ناکارآمدی کشور محسوب می‌شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، تأکید کرد: نمی‌دانم چه کسی امروز باید جوابگوی مردم باشد اگر مسئولان نمی‌توانند برای رفع به خطر افتادن سلامتی مردم کاری کنند پس بهتر است به کنار بروند و این موضوع را به دست کسانی بسپارند که ثابت کرده اند هر کاری را می‌توانند انجام دهند.

شاکری با بیان اینکه این ریزگردها لشگر مغول این کشور را هم در هم خواهند نوردید، افزود: در شهر تهران کم کاری بیشتر از همه شهرهای دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس گزارش سازمان بازرسی 13 ارگان مسئول برطرف کردن آلودگی هوا هستند، یادآور شد: هیچکس پاسخگوی این موضوع نیست و کار آنقدر خراب است که مدیرکل گردشگری از توریست‌های کشور به خاطر آلودگی هوا معذرت خواهی می‌کند اما یکی از مسئولان مربوطه صدایش هم در خصوص این موضوع در نمی‌آید و از مردم عذرخواهی نمی‌کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد 80 درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها از جمله موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌ها است، تأکید کرد: غالب اقدامات مشخص است اما هیچ اقدامی برای رفع آلودگی هوا انجام نمی‌شود.

شاکری گفت: کلید برجام قرار بود قفل‌های کشور را باز کند اما این کلید هنوز قفل کاهش آلودگی هوا را باز نکرده است.

وی با بیان اینکه 1000 واگن برای متروی شهر تهران لازم است تاکید کرد: 400 اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی و همچنین 20 هزار خودرو برای جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده نیاز داریم تا بتوانیم آلودگی هوای شهر تهران را برطرف کنیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا باید تولید موتورسیکلت‌های برقی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم، یادآور شد: اگر نمی توانیم حداقل های شهر تهران را برآورده کنیم بهتر است کنار برویم و کار را به دست جوانانی که در صنایع نانو، هوا، سلول‌های بنیادی، فضا، رادیو داروهای پیشرفته و حوزه دفاعی توانستند حیرت‌انگیز باشند بسپاریم.

شاکری گفت: دولتمردان اعلام می‌کنند که منابع نداریم پس منتظر اقدامات آن طرف مرزها هم نباشند و به مردم مراجعه کرده و اوراق مشارکت و غیره را صادر کنند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های BOT باید راه‌اندازی شود تاکید کرد: قطعا مردم مانند همیشه در صحنه حضور خواهند داشت و کمک‌های لازم را برای سلامتی خودشان انجام خواهند داد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: این اقدامات زمانی می‌تواند پاسخگو باشد که از منابع جمع آوری شده حفاظت شود و حقوق‌های نجومی از آن سر در نیاورد.

شاکری ادامه داد: چگونه شرکت‌های جعلی و شارلاتان می‌توانند منابع مردم را جمع آوری کنند اما دولتها و شهرداریها از پس این کار بر نمی‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید فروش روزانه و هفتگی طرح ترافیک را ممنوع کند تصریح کرد: شهرداری تهران باید نصب کاتالیست را بر روی اتوبوس‌ها، مینی ‌بوس‌ها و تاکسی‌ها انجام دهد چراکه کم کاری در خصوص این موضوع آلودگی هوا را تشدید می کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعطیل کردن مدارس بی برنامه ترین کاری است که مسئولان انجام می‌دهند تأکید کرد: این موضوع جز به هم ریختن زندگی مردم اثری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

شاکری اضافه کرد: به نظر می‌رسد که برخی از مدیران و مسئولان ما ماسک های آلودگی هوا را به جای آنکه بر دهانشان بگذارند بر روی چشمانشان زده‌اند به همین دلیل معتقدم این موضوع خسارت به سلامتی روح و جسم مردم وارد می‌کند.

وی گفت: وزارت بهداشت، وزارت راه و شهر‌سازی، محیط زیست، وزارت رفاه و استانداری تهران و شهرداری همگی باید به داد مردم برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار