رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مسئولیت های خود را برای رفع کاهش آلودگی هوا انجام نداده به همین دلیل معضل آلودگی هوا در شهر تهران افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن سرخو رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت: هفت سال است که بحث آلودگی هوا هیجانی را برای عده‌ای به دنبال دارد و شهردار تهران به آنها اعلام می‌کند که کار را بر عهده بنده بگذارید تا آن را حل کنم. نمی‌دانم که چه کسی این مسئولیت را باید به وی محول کند.

وی افزود: در برنامه 5 ساله‌ شهرداری تهران مسئولیت‌هایی برای شهرداری تهران در خصوص کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده است که اگر شهرداری به‌ آنها عمل می‌کرد معضل آلودگی هوا در پایتخت به این حد نمی‌رسید.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله، شهرداری تهران وظیفه داشت تا پایان سال 94، 400 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کند، تاکید کرد: باید تعداد اتوبوس‌های عادی به 7 هزار و 800 دستگاه می‌رسید اما امروزه 200 دستگاه از برنامه عقب هستیم و همچنین باید هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال 94 نوسازی می‌شد که اکنون از این برنامه هم 300 دستگاه عقب هستیم.

سرخو ادامه داد: قرار بود نوسازی ناوگان مینی‌بوس تا پایان سال 94 به اتمام برسد اما شهرداری تهران هیچگونه اقدامی در این خصوص انجا نداده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله، شهرداری تهران باید پنج هزار و 700 فیلتر جذب دوده بر روی اتوبوس‌ها نصب می‌کرد، تصریح کرد: تاکنون تنها بر روی 9 دستگاه اتوبوس آن هم به صورت آزمایشی فیلتر جذب دوده نصب شده که این موضوعات باعث افزایش آلودگی شهر تهران شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شهرداری تهران وظیفه داشت تا سال 94 بر روی 15 هزار و 600 دستگاه تاکسی کاتالیست نصب کند اما تنها بر روی 6 هزار و 800 دستگاه این کاتالیست را نصب کرده است.

سرخو تأکید کرد: شهرداری تهران هیچگونه اقدامی برای جایگزینی خودروهای دیزلی به جای بنزینی انجام نداده است در حالیکه وزیر نفت اعلام کرده بود یارانه جایگزینی این خودروها را پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: تاکنون تنها 200 خودروی هیدریدی آن هم خارج از شهرداری تهران خریداری شده است یادآور شد: شهرداری تهران قرار بود سالی 10 هزار موتورسیکلت برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های دیزلی کند اما در خصوص این موضوع هم به صورت جدی اقداماتی انجام نداده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به دلیل اعمال سلیقه و سپردن کار به نیروی انسانی غیر ماهر مسئولان سراغ موتورهای 14 میلیونی رفتند که شهروندان به دلیل قیمت بالای آن علاقه‌ای به خرید ندارند گفت: وظیفه رسیدگی به این موضوع به بخش‌های مطالعاتی واگذار شده به همین دلیل معتقدم اعمال سلیقه‌های غلط با جیب و دارایی مردم همخوانی ندارد.

سرخو با بیان اینکه دولت قول داده که در خصوص جایگزینی موتورهای برقی به جای دیزلی یارانه آن را پرداخت خواهد کرد، تصریح کرد: هیچ دستگاهی به اندازه شورای شهر در دوره چهارم نتوانسته مصوباتی که به سلامتی شهروندان ربط داشته باشد را تصویب کند اما دلیل اجرا نشدن برخی از مصوبات بدون شک متوجه شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار