انگلیس با استرداد یک شهروند خود که متهم به سرقت اطلاعاتی است، به آمریکا موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت کشور انگلیس اعلام کرد این کشور با استرداد لوری لاو تبعه انگلیسی به آمریکا که به نفوذ به سامانه های اطلاعاتی ارتش آمریکا، یکی از آژانس های وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، سازمان فضایی ناسا و وزارت خزانه داری آمریکا متهم است، موافقت کرد.

یکی از سخنگویان وزارت کشور انگلیس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت «آمبر راد (Amber Rudd)، وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه 14 نوامبر بعد از بررسی دقیق همه عناصر مقتضی دستور استرداد لوری لاو را به آمریکا امضا کرد».

این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که 16 سپتامبر یک دادگاه انگلیسی نیز درخواست استرداد آمریکا را درباره لوری لاو پذیرفته بود.

لوری لاو، 31 ساله که از نشانگان آسپرگر، یکی از اشکال بیماری در خودماندگی (اوتیسم) رنج می برد، در آمریکا به اتهام دستبرد غیر قانونی به رایانه یکی از آژانس های آمریکا، توطئه، سرقت اطلاعات و سرقت هویت تحت پیگرد قرار دارد.

وی به ویژه متهم شده است از اکتبر 2012 تا فوریه 2013 در سرورهای وزارت خزانه داری آمریکا نفوذ کرده است تا اطلاعات محرمانه را سرقت کند و در اینترنت انتشار دهد. این تبعه انگلیسی می تواند درباره این تصمیم دولت انگلیس درخواست تجدید نظر بدهد.

الکساندر لاو، پدر لوری لاو، در گفتگو با خبرگزاری انگلیسی پی ای (PA) گفت «همه آنچه ما تقاضا می کنیم، این است که دستگاه قضایی انگلیس به اتهام یک شهروند انگلیسی رسیدگی کند».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار