وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی برای تعیین سیاست های آینده اروپا در قبال واشینگتن تحت ریاست جمهوری ترامپ ، تشکیل جلسه دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فرانس بیست و چهار، وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی عصر روز گذشته برای تعیین سیاست های آینده اروپا در قبال واشینگتن تحت ریاست جمهوری ترامپ این میلیاردر آمریکایی، تشکیل جلسه دادند.

براساس این گزارش، اروپایی ها بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیانیه های متعددی صادر کرده اند. پیام تبریک کشورهای اروپایی به ترامپ برای این پیروزی، بسیار سرد بود. در حقیقت به نظر می رسد که اروپایی ها نمی دانند که دونالد ترامپ چه روشی را در پیش خواهد گرفت.

وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی دیروز بارها بر مهم بودن رابطه اروپا با آمریکا تاکید کردند. اما برخی مسایل در حال تبدیل شدن به مشکل هستند.

این گزارش می افزاید: می دانیم که بروکسل اظهارات انتخاباتی ترامپ را زیر ذره بین داشت. اروپایی ها برای توافقنامه زیست محیطی، ارزش زیادی قائلند. اما این توافقنامه و اجرای آن از  اولویت های ترامپ نیست.

در این گزارش آمده است: ترامپ در خصوص اهمیت ناتو نیز ابراز تردید و در مورد بودجه و  مسائل مالی آن اظهار نظر کرده است. این ها مسائل نگران کننده ای هستند که اروپایی ها را به تمرکز روی ایجاد یک تشکل دفاع اروپایی واداشته است. این نیز از مسائلی است که وزیران امور خارجه اروپایی به آن خواهند پرداخت. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز اروپایی ها را وادار کرد تا تلاش هایشان را روی این مسئله متمرکز کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار