نایجل فراژ: تیم داخلی دونالد ترامپ نسبت به دولت "ترزا می" مردد است

نایجل فراژ پس از دیدار با دونالد ترامپ اعلام کرد تیم داخلی دونالد ترامپ نسبت به دولت "ترزا می" موضع تردید اتخاذ کرده است.

نایجل فراژ: تیم داخلی دونالد ترامپ نسبت به دولت به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف؛نایجل فراژ، رئیس موقت حزب استقلال انگلیس موسوم به "یوکیپ" در حاشیه دیدار با دونالد ترامپ در نیویورک اعلام کرد تیم داخلی دونالد ترامپ نسبت به دولت "ترزا می" موضع تردید اتخاذ کرده است.

رهبر موقت حزب یوکیپ اولین سیاستمدار خارجی است که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، دیدار کرده است. وی پس این دیدار به تلگراف گفت: تیم جمهوری خواهان مواضع نگرانی خود را درباره اظهارات نخست وزیر انگلیس و کابینه اش نسبت به انتخابات آمریکا اعلام کرده اند.

نخست وزیر انگلیس همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، قصد دارد در سریعترین زمان ممکن باب گفت‌وگو را با پیروز انتخابات درباره روابط ویژه میان دو کشور باز کند.

با وجود نگرانی ها، فراژ پس از ملاقات با ترامپ و مشاوران وی در برج ترامپ، چشم انداز ادامه تعاملات تجاری انگلیس (پس از برکسیت) با آمریکا را "بسیار خوشبینانه" توصیف کرد. وی اظهار داشت: گفتگوی خوبی داشتیم هرچند تعدادی از اعضای تیم ترامپ نسبت به رویارویی با برخی از اعضای کابینه دولت انگلیس مردد هستند.

وی هشدار داد اگر ترزا می به دنبال برقراری ارتباط موفق با آمریکا است باید سعی در "تعمیر کردن روابط" داشته باشد.

پس از ادعای سال گذشته ترامپ مبنی بر اینکه لندن به حدی قدم در حیطه افراطی گرایی گذاشته که پلیس می ترسد قدم در خیابانهای آن بگذارد، سیاستمداران ارشد انگلیسی واکنش شدیدی نشان دادند. می همزمان با حملات تروریستی به پاریس و اظهارات ترامپ درباره نقش مسلمان در این حملات، آن را بیهوده و گزاف عنوان کرده بود. وی چندی پیش نیز از شیوه مبارزه انتخاباتی دونالد ترامپ به صورت تلویحی انتقاد کرده بود.

فراژ همچنین در دیدار یک ساعته با ترامپ سعی کرد رئیس جمهور منتخب آمریکا را متقاعد کند تا مجسمه سر وینستون چرچیل، نخست وزیر اسبق انگلیس را به دفتر بیضی (دفتر و محل کار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا) باز گرداند. او ترامپ را "دوست انگلیسی ها"نامید و اظهار داشت واکنش ترامپ درباره ایده بازگرداندن مجسمه نیم تنه چرچیل به اتاق بیضی مثبت بوده است. باراک اوباما در سال 2008 در واکنش به سیاستمداران انگلیس، مجسمه چرچیل را از این اتاق خارج کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار