هافینگتون پست نوشت پس از رأی مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی هفته گذشته، خشم و وحشت این کشور را فرا گرفته است.

خشم و وحشت در انگلیس و اتحادیه اروپا پس از رأی مثبت به برکیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی هافینگتن پست در گزارشی نوشت: شوک ناشی از رأی مثبت مردم انگلیس به «برکسیت،» خروج از اتحادیه اروپا، برطرف شده و اکنون خشم و هیاهو این کشور را فرا گرفته است. صدها نفر از مخالفان خروج از اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب، خارج از پارلمان انگلیس درتجمعی اعتراض‌آمیز مخالفت خود را با نتیجه این همه‌پرسی اعلام کردند و شعارهایی بر ضد «بوریس جانسون،» نماینده محافظه‌کار مجلس و شهردار سابق لندن، سر دادند. جانسون که زاده نیویورک است، از رهبران کمپین خروج از اتحادیه اروپا بود.  

نمایندگان پارلمان اروپا نیز پس از این وقوع رویداد عجیب و باورنکردنی، «نایجل فراژ،» رهبر حزب راست «یوکیپ،» «حزب استقلال پادشاهی متحد» و از هواداران برجسته برکسیت، را به دروغگویی و ترویج عقاید نازیسم متهم کردند. فرانژ در سخنانی پس از رأی آری انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، اظهار داشت: «هنگامیکه 17 سال پیش اعلام کردم می‌خواهم رهبری کمپین خروج از اتحادیه اروپا را بر عهده بگیرم، شما مرا تمسخر کردید. امروز دیگر نمی‌خندید، درسته؟»                      

وحشت، خشم و هیاهو سراسر انگلیس را فرا گرفته است و خشونت علیه مهاجران نیز پس از همه‌پرسی پنج‌شنبه، تشدید شده است. 

«بحران بقا» بر اتحادیه اروپا سایه افکنده است. این نهاد قدرتمند سیاسی که مدت 70 سال صلح و آرامش قاره سبز را تضمین می‌کرد، اکنون در خطر فروپاشی قرار دارد.   




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار