تلگراف در گزارشی نوشت بر خلاف تصور انگلیسی‌ها، خروج این کشور از اتحادیه اروپا روند مهاجرت را متوقف نخواهد کرد.

تلگراف: آیا برکسیت صرفاً برای کاهش مهاجرت بوده است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی تلگراف در مطلبی نوشت: بیش از 17 میلیون و 400 هزار نفر از مردم انگلیس دلیل قانع‌کننده‌ای برای رأی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا نداشتند. با این وجود، آن‌ها معتقدند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا لااقل می‌تواند راهکاری برای مقابله با رویه غیرقابل‌کنترل مهاجرت به انگلیس شود.

دانیل حنان –عضو پارلمان اروپا—چندی پیش مدعی شد انگلیسی‌هایی که رأی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا دادند در انتظار تغییرات اساسی در زمینهٔ کنترل روند مهاجرت هستند.

این در حالی است که به باور کارشناسان، با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور دسترسی به یک بازار واحد را حفظ می‌کند ولی این دلیل بر ممانعت از حرکت آزاد نیروی کار در اروپا نیست و تأثیری بر روند مهاجرت در این کشور نخواهد داشت.

مبارزه دیوید کامرون –نخست‌وزیر انگلیس—با مهاجرت غیرقانونی در انگلیس موجب ممانعت از ورود 100 هزار مهاجر به این کشور شد؛ هرچند به نظر نمی‌رسد رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا بیش از پیش رویه مهاجرت را کنترل کند. نظرسنجی موسسه "لرد اشکرافت" از بیش از 12 هزار انگلیسی که رأی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا داده‌اند نشان می‌دهد آن‌ها از رأی خود برگشته‌اند و کنترل مرزهای انگلیس در برابر مهاجرت غیرقانونی را در راستای عضویت در اتحادیه اروپا قلمداد می‌کنند.

در این گزارش همچنین آمده است: انگلیسی‌هایی که به برکسیت رأی مثبت دادند، خروج از اتحادیه اروپا را برابر با افزایش نظارت بر مرزهای کشورشان تفسیر کرده‌اند. با این حال، سیاست‌های شکست‌خورده انگلیس درزمینهٔ کنترل مهاجرت هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار