رقابت ها برای جانشینی دیوید کامرون در رأس حزب محاقظه کار انگلیس از امروز بطور رسمی آغاز می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نبرد برای جانشینی دیوید کامرون در رأس حزب محافظه کار انگلیس امروز با پایان مهلت ارائه درخواست نامزدها رسما آغاز می شود.

بوریس جانسون، شهردار سابق لندن و سردسته جناح موافق با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و "ترزا می،" وزیر کشور در حال حاضر از دید تحلیل‌گران چهره‌های مطرح برای جانشینی نخست وزیر انگلیس هستند که اعلام کرد ماه سپتامبر استعفا می کند.

تنها یک نفر در حال حاضر نامزدی خود  را اعلام کرده که عبارت است از "استفان کراب،" وزیر کار؛ اما "لیام فاکس،" وزیر سابق دفاع نیز احتمالا اعلام نامزدی خواهد کرد.

نظرسنجی موسسه یوگاو YouGov که برای روزنامه تایمز انجام شده است نشان می دهد که "ترزا می" انتخاب اول اعضای حزب محافظه کار است. او در این نظرسنجی 36 درصد آرا و بوریس جانسون 27 درصد آرا را به خود اختصاص داد.

"آندریا لیدسام،" وزیر انرژی و "استفان کراب" نیز هر کدام هفت درصد آرا را کسب کردند.
از بین همه نامزدها، تنها دو نامزد از سوی نمایندگان حزب انتخاب می شوند و اعضای حزب محافظه کار سپس در مورد آنها رأی گیری می کنند.

نظرسنجی یوگاو  نشان می دهد در صورتی که ترزا می و بوریس جانسون دو نامزد نهایی باشند، می 55 درصد آرا اعضای حزب محافظه‌کار را به دست خواهد آورد و بوریس جانسون 38 درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد.

ترزا می در مقاله‌ای که روز پنجشنبه در روزنامه تایمز منتشر شد علنا از رقیب احتمالی خود انتقاد کرد و قول داد بریتانیا را متحد کند.

او خود را پرچم دار مردم عادی انگلیس معرفی کرد و گفت بیشتر از رقیبش که تحصیل کرده مدرسه معتبر و پرهزینه اتون Eton و متعلق به طبقه ثروتمند جامعه است، شرایط زندگی آنها را درک می کند. 
وی در مقاله خود همچنین آورده است: «صادقانه بگویم در وست‌مینیستر همه زندگی مردم عادی را درک نمی کنند و برخی نیاز دارند بفهمند کاری که دولت انجام می دهد بازی نیست.»
ترزا می از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا دفاع کرد؛ اما در تبلیغات برای آن مثل دیوید کامرون نخست وزیر و جرج آزبورن وزیر دارایی حضور پررنگی نداشت.

امیدهای جرج آزبورن برای ریاست حزب کارگر پس از شکست تلاش‌هایش برای ماندن در اتحادیه اروپا در همه‌پرسی 23 ژوئن (3 تیر) به باد رفت. وی دوشنبه شب در مقاله‌ای اعلام کرد که از رقابت‌ها کنار می کشد.

وی در این مقاله که در روزنامه تایمز منتشر شد نوشت: «من شخصی نیستم که بتواند وحدتی را که حزبم در این لحظه به آن نیاز دارد برای آن به همراه بیاورد.»

در جناح کارگر، آنجلا ایگل نماینده پارلمان پنجشنبه قصد خود را برای ریاست حزب کارگر که جرمی کوربین رئیس فعلی آن با انتقادهای شدیدی روبرو شده است، اعلام کرد.

برخی کوربین را متهم می کنند که تلاش لازم را برای حفظ انگلیس در اتحادیه اروپا انجام نداد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار