نظرسنجی ها نشان می دهد نیمی از لندنی ها از این که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، احساس انزوا می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج نظرسنجی موسسه «کمرس»، نشان می‌دهد که نیمی از مردم کلانشهر لندن متعاقب رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی 23 ژوئن، احساس انزوا و دورافتادگی می‌کنند.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه کمرس، 41 درصد لندنی‌ها گفته‌اند که برکسیت سبب شده است تا نسبت به سایر مردم کشور احساس انزوا کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 57 درصد لندنی‌ها بر این باورند که مسئولین پایتخت انگلیس بایستی نقش بیشتری در جریان امور مالی برکسیت ایفا کنند تا منجر به خروج موفق این کشور از اتحادیه اروپا شود.

نظرسنجی موسسه یادشده همچنین حاکی از آن است که 59 درصد پایتخت‌نشینان از «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس می‌خواهند که ادامه دسترسی کشورشان به بازار مشترک اتحادیه اروپا را در اولویت مذاکراتش با رهبران اتحادیه اروپا قرار دهد.

«ترزا می» گفته است که در نظر دارد بهار سال آینده مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا را با رهبران کشورهای اروپایی آغاز کند.

درحالی‌که وی مساله مهاجرت را اصلی‌ترین رکن برکسیت و اولویت مذاکراتش با رهبران اروپایی می‌داند، اروپایی‌ها تأکیددارند درصورتی‌که لندن حق تردد آزاد نیروی کار را لغو کند به بازار مشترک اروپایی دسترسی نخواهد داشت.

در همین حال نتایج نظرسنجی موسسه 'ایپسوس موری' نیز که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که 90 درصد محافظه‌کاران از عملکرد «ترزا می» به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌کار راضی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار