مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوکان گفت: 57 هزار و 200هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشت گندم دیم و آبی پاییزه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، صلاح الدین حقگوی با بیان این مطلب افزود: 49 هزار و 700 هکتار از مزارع دیم و 6 هزار و 300 هکتار از مزارع آبی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: به منظور کشت پاییزه شهرستان بوکان مقدار یک هزار و 270 تن کود ازته، بیش از 961 تن کود فسفاته و 25 تن کود پتاسه از طریق کارگزاران بین بهره بردان و کشاورزان توزیع شده است.

حقگوی با بیان اینکه از سهم ابلاغی امسال در مقایسه با سال گذشته چهار درصد کاهش داشته ایم، ادامه داد: رقم های گواهی شده گندم دیم که در شهرستان کشت شده شامل آذر2، هما، اوحدی و سرداری است و ارقام گواهی شده گندم آبی پیشگام و میهن می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوکان همچنین بیان کرد :8 هزار و 351 تن بذور خود مصرفی توسط کشاورزان و 2590 تن نیز بذور گواهی شده ، پرورشی و مادری از ارقام مختلف گندم دیم و آبی توزیعی در بین گندمکاران در کشت پاییزه استفاده شده است که میزان بذر توزیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 50 درصد افزایش داشته است .

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری 2 هزار و 539 هکتار از اراضی زیر کشت گندم این شهرستان توسط بهره برداران زیر پوشش بیمه قرار گرفته که از این تعداد 2هزارو 487 هکتار آن دیم مابقی آبی است.

حقگویی گفت: در کشت امسال در مزارع شهرستان بوکان 540 دستگاه کارنده فعالیت دارند که 40دستگاه ردیف کار کشت مستقیم و بقیه ردیف کار های مکانیکی عادی هستند.

وی از اجرای طرح خاک ورزی حفاظتی در سطح 15 هزار و 197 هکتار از اراضی بوکان خبرداد و گفت: از این میزان اراضی زیر کشت، 12 هزار و 934 هکتار آن به صورت دیم و بقیه نیز به صورت آبی کشت شده است.

در سال زراعی گذشته 120هزار تن گندم در شهرستان بوکان برداشت شد و بیشتر این شهرستان مقام نخست تولید گندم در استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص می دهد ولی بدون سیلوی ذخیره سازی است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کشت ، گندم ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.