هفته جاری؛

ارتفاعات آذربایجان غربی سفیدپوش می شود

رئیس پیش بینی اداره هواشناسی آذربایجان غربی از بارش باران در بیشتر شهرهای استان و افت دمای هوا طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مهدی صابری با بیان اینکه بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، نشان دهنده نفوذ امواج ناپایدار به استان از روز دوشنبه سوم آبان است افزود: در اثر فعالیت این امواج، ابتدا مناطق شمالی استان، و از روز سه شنبه اغلب نقاط استان شاهد ابرناکی، وزش باد و بارش باران خواهدبود.

وی ادامه داد: دراین راستا امروز هوای شهرهای استان کمی ابری بتدریج افزایش ابر و وزش باد؛ در برخی نقاط استان بارش باران، روز سه شنبه نیمه ابری گاهی ابری همراه با بارش باران و وزش باد؛ در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و روز چهارشنبه نیز قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر همراه با بارش باران و وزش باد؛ در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

صابری با اشاره به اینکه بر اثر بارش برف در ارتفاعات استان سفید پوش می شود گفت: بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به شکل برف بوده و پیش بینی می شود این ناپایداریها به تناوب تا روز پنجشنبه ادامه یابد.

رئیس پیش بینی اداره هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به توصیه های کشاورزی اداره کل هواشناسی استان افزود: کشاورزان در بخش زراعت باید در زمینه تسریع کشت گندم دیم، آبیاری گندم های کشت شده اقدام کرده و نیز در زمینه برداشت سیب زمینی، پیاز گوجه فرنگی و آفتابگردان و انتقال گوجه فرنگی های برداشت شده به انبار تعجیل کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.